tempobet yeni adresi

EN NL
like this cd review

10/12/2016 : ANTONYMES - (For Now We See) Through a Glass Dimly

ANTONYMES

(For Now We See) Through a Glass Dimly

MusicCD
ClassicalElectronicsNeoclassical

[80/100]   

Hidden Shoal
10/12/2016, William LIÉNARD

EN

Antonymes is a project of the English centipede Ian M. Hazendine. (For Now We See) Through a Glass Dimly is his fourth album and contains 10 songs. According to the press release, he works in the style of Max Richter and Erik Satie, and that is correct, because the piano plays an important role in his compositions. But in contrast to his colleagues, Antonymes introduces vocals (sometimes) and a broad carpet of beautiful symphonic sounds in which the violins create a warm background.

The Lure of the Land begins with rustling strings, careful and delicate, and then gets more volume, with an insistent solo violin in the foreground and short piano notes as falling drops of water: a dreamy and atmospheric symphonic track. In Elegy (ii) the piano comes strongly to the fore with deep tones, supported by high violins in the background. The sound of a solo violin, a dark cello and a piano are added, and finally the silky and warm voice of Joanna Swan (from the Bristol band Ilya): a beautiful classical sounding composition as the modern counterpart of the 19th-century German Lied. Music for sensitive souls.

Toward Tragedy and Dissolution is a simple composition for piano and cello with a gentle orchestral accompaniment in the background (arrangement by James Banbury - Bloc Party, Editors). We hear Satie-like sounds in a 19th-century romantic setting: andante and meditative. Delicate Power is the second single from the album, but you will not hear this track on pop radio stations, because Antonymes remains in the field of classical music, although the emphatic wood percussion and the repetitive violins define this composition as a contemporary piece of music. In Elegy (iv), the suggested silence is as important as the reverberating piano sound that quietly finds its way as a slow flowing stream through a pristine landscape.

In Fatal Ambition, the repetitive piano is accompanied by brass instruments, giving the track a cautious jazz atmosphere. It is the least classic composition so far. A Sadder Light than Waning Moon gets a brief intro of bubbling electronics. It is a quiet piano ballad in the style of Max Richter and Ludovicus Einaudi. Halfway, a buzzing orchestra enters the soundscape with electronic accents that sound like a monotonous Morse signal. Very beautiful and special. In Sixteen Zero Six Fifteen, the slightly surreal piano creates a nice canvas for a quiet orchestra. For a moment, thunder-like percussion accompanies the violins on their way to a crescendo. A beautiful track with celestial strings, and then a lone piano...

The short track Little Emblems of Eternity gets surreal piano sounds, wind-like electronics and a text by the British writer Paul Morley, intoned by Paul van den Broeke, while title track Through a Glass Dimly starts with an atmospheric intro of dark strings and high violins, and then evolves into a composition with march-like qualities and a grand finale.

(For Now We See) Through a Glass Dimly is an album that will appeal to lovers of classical and neoclassical music, to people who love adventure and who are familiar with contemporary developments in the field of piano music. We put Atonymes between Erik Satie, Max Richter, Ludovicus Einaudi and Bruno Sanfilippo.

Tracklisting:
1 The Lure of the Land
2 Elegy (ii)
3 Towards Tragedy and Dissolution
4 Delicate Power
5 Elegy (iv)
6 Fatal Ambition
7 A Sadder Light than Waning Moon
8 Sixteen Zero Six Fifteen
9 Little Emblems of Eternity
10 Through a Glass Dimly

William LIÉNARD
10/12/2016


NL

Antonymes is een project van de Engelse duizendpoot Ian M. Hazendine. (For Now We See) Through a Glass Dimly is zijn vierde album en het bevat 10 composities. Volgens het persbericht werkt hij in de stijl van Max Richter en Erik Satie en dat klopt, want de piano speelt een grote rol in zijn composities. Maar Antonymes schrikt er niet voor terug om vocalen en een breed tapijt van prachtige symfonische geluiden te introduceren waarin de violen een warme achtergrond creëren.

The Lure of the Land gaat van start met ruisende strijkinstrumenten, voorzichtig en delicaat, en krijgt vervolgens meer volume met een indringende soloviool op de voorgrond en later korte piano-aanslagen als vallende waterdruppels: een dromerige en atmosferische symfonische track. In Elegy (ii) treedt de piano nadrukkelijk op de voorgrond met diepe tonen, gesteund door hoge violen op de achtergrond. Geluiden van soloviool, donkere cello’s en piano worden toegevoegd en uiteindelijk de zijïge en warme stem van Joanna Swan (van de Bristolse band Ilya): een prachtige klassiek aandoende compositie als de hedendaagse pendant van het 19de-eeuwse Duitse Lied. Muziek voor gevoelige zielen.

Towards Tragedy and Dissolution is een eenvoudige compositie voor piano en cello met een voorzichtige orkestbegeleiding op de achtergrond (arrangement van James Banbury – Bloc Party, Editors). We horen Satie-achtige klanken in een 19de-eeuwse romantische setting: andante en meditatief. Delicate Power is de tweede single uit het album, maar die zal je eerder op Klara tegenkomen dan op Studio Brussel, want ook hier blijft Antonymes op het terrein van de klassieke muziek, hoewel de nadrukkelijke houtachtige percussie en de repetitieve violen er geen twijfel over laten bestaan dat dit een hedendaagse compositie is. In Elegy (iv) is de gesuggereerde stilte even belangrijk als het echoënde pianogeluid dat langzaam en rustig z’n weg zoekt als een traag stromend beekje door een maagdelijk landschap.

In Fatal Ambition krijgt de repetitieve piano het gezelschap van koperinstrumenten waardoor de compositie een voorzichtig jazz-gevoel krijgt. Het is de minst klassiek aandoende track tot nog toe. A Sadder Light than Waning Moon krijgt een korte intro van murmelende elektronica, maar ontpopt zich vervolgens tot een rustige pianoballade in de stijl van Max Richter en Ludovicus Einaudi. Halverwege steekt een zoemend orkest van wal en keert ook de elektronica terug die klinkt als een eentonig morse-signaal. Heel mooi en apart. In Sixteen Zero Six Fifteen creëert de lichtjes surrealistische piano een prachtig canvas. Het is een track in de stijl van Erik Satie, met naderhand een rustige orkestrale begeleiding ter ondersteuning van de solopiano. Heel even roffelt de percussie als een vrijgeleide voor de hoge violen, en dan opnieuw om het crescendo te accentueren. Zondermeer een prachtige track met hemelse violen, en dan opnieuw een solitaire piano…

De korte track Little Emblems of Eternity krijgt surrealistisch pianogeluid, windachtige elektronica en een tekst van de Britse schrijver Paul Morley, voorgedragen door Paul van den Broeke, terwijl titelsong en slotcompositie Through a Glass Dimly zich na een atmosferische intro met donkere strijkers en hoge violen ontwikkelt tot een compositie met mars-achtige kwaliteiten en een grootse apotheose.

(For Now We See) Through a Glass Dimly is een album dat liefhebbers van klassieke en neoklassieke muziek zal aanspreken die van avontuur houden en die bekend zijn met hedendaagse ontwikkelen op het vlak van pianomuziek. Wij archiveren Atonymes tussen Erik Satie, Max Richter, Ludovicus Einaudi en Bruno Sanfilippo.

Tracklisting:
1 The Lure of the Land
2 Elegy (ii)
3 Towards Tragedy and Dissolution
4 Delicate Power
5 Elegy (iv)
6 Fatal Ambition
7 A Sadder Light than Waning Moon
8 Sixteen Zero Six Fifteen
9 Little Emblems of Eternity
10 Through a Glass Dimly

William LIÉNARD
10/12/2016


10/12/2016 : ANTONYMES - (For Now We See) Through a Glass Dimly 10/12/2016 : ANTONYMES - (For Now We See) Through a Glass Dimly 10/12/2016 : ANTONYMES - (For Now We See) Through a Glass Dimly

 

Next reviews
TUXEDOMOON • Brussels, Les Ateliers Claus (10/05/2016)
JENNA JACOB • No Turning Back
EVA VAN PELT • Zwart
THE TEMPER TRAP • Thick As Thieves
THE FEELING • The Feeling
WIRE • Nocturnal Koreans
EAGULLS • Ullages
THE DANDY WARHOLS • Sint-Niklaas, De Casino (08/05/2016)
HIDDEN PLACE • Nei versi di Prévert/Reazione
RABIA SORDA • King Of The Wasteland

 

Other reviews from ANTONYMES
ANTONYMES • Delicate Powers (In the Hands of Others)

 

Same genre: CLASSICAL
MISS CHAMBERTALE • Berries and Tales
SERPENTYNE • European Tour 2018
MESH • Live At Neues Gewandhaus Leipzig
ILLUMININE | WOUTER DEWIT • Cultuurcentrum Mechelen | 27.10.2017
PENGUIN CAFE • The Imperfect Sea
HAUSCHKA • Live in the AB, Brussels | 07.04.2017
PIETER VERMEYEN • Inuit
HEINRICH IGNAZ FRANZ VON BIBER/CLAUDIO MONTEVERDI • (Missa Salburgensis & Selva Morale e Spirituale, Collegium 1704 & Collegium Vocale 1704 o.l.v. Vaclav Luks, Antwerpen, deSingel, 23/09/2016)
JO QUAIL • Jo Quail meets Barbara Hepworth in Remagen, 11.08.2016
MYRKUR • Mausoleum

 

Same genre: ELECTRONICS
FIRST • Restless
VARIOUS ARTISTS • PERIHELION 2134
GHOSTING • The Flanders EP
THE BLACKHEART ORCHESTRA • Mesmeranto
STATIQBLOOM • Asphyxia
MECHANIMAL • White Flag Single
PAS MUSIQUE • The Phoenix
RADIOAKTIVISTS • Radioakt One
METROLAND • Memorabilia & Memorabilia The Remixes
YOU, VICIOUS! • You, Vicious!

 

Same genre: NEOCLASSICAL
PETER BJARGO (ARCANA) • Structures and Downfall
AIMAPROJECT • Di AimA Il Segno
AIMA • Haiku Irregolari In Forma Di Musica
LISA MORGENSTERN • Chameleon
ALICE IN NEVERLAND • L'ile aux Trésors
STERNLUMEN • Sternlumen
ATARAXIA • Deep Blue Firmanent
RUMMELSNUFF & ASBACH • Rummelsnuff & Asbach
BRUNO BAVOTA • Out Of The Blue
CARLO DE FILIPPO • Di Indomito Incanto

Music reviews

26
11
PREEMPTIVE STRIKE 0.1
The Dread Files
25
11
FIRST
Restless
18
11
AD:KEY
Resonanz
17
11
SWANS
Children Of GodFeel Good Now
16
11
ERASURE
THE NEON
14
11
ASSEMBLAGE 23
Mourn

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

28
11
Today it's exactly 40 years since Siouxsie and the Banshees, released their Christmas single 'Israel'!
27
11
39 years of Don't You Want Me by The Human League
27
11
Non-Stop Erotic Cabaret | Untainted With Time - Released 39 years ago!
26
11
38 years of Melting with Siouxsie and the Banshees!
26
11
29 years ‘Fear (of the Unknown)’... by Siouxsie and the Banshees!
25
11
Nocturnal Rapture | Nocturne Is 37 Years Old Today

Concert reviews

24
09
RED ZEBRA
29 augustus 2020 - Zarlarswing
31
12
EUFORIC EXISTENCE, ZYNIK 14, WULF7, DELERITAS, CAUSENATION
EBM is still alive (part 1) - Club 52, Eernegem
25
11
SUPER DRAGON PUNCH !! + AMBASSADOR 21 + SUICIDE COMMANDO
MAGASIN 4, NOV 8TH 2019, BRUSSELS (BELGIUM)

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

14
11
PROYECTO MIRAGE
I Think We Needed A Break
21
10
DELERITAS
EBM-Indus Night Liège : The bands presented... Deleritas!
20
10
WULF7
EBM-Indus Night Liège : The bands presented... WÜLF7!
19
10
LISA GERRARD (DEAD CAN DANCE)
'I love the innocent dangers that can be experienced in musical performance...'
18
10
SERAPHIM SYSTEM
A Glorious Return To Form

PHOTOS

25
09
PETER HEPPNER
Strandkorb Open Air Mönchengladbach
20
09
STAR-INDUSTRY
Liège New Wave Festival
20
09
DEER DEAR
Liège New Wave Festival
20
09
LARVA
Liège New Wave Festival
20
09
LIZARD SMILE
Liège New Wave Festival
20
09
DELERITAS
Liège New Wave Festival
20
08
JUSTIN SULLIVAN & GASTONE
Kreisverwaltung Groß-Gerau

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

30
11
DIVE
Black Star (Official Music Video)
30
11
POPTONE
Slice Of Life
29
11
CUELEBRE
Fodder for the raven
28
11
ORDO ROSARIUS EQUILIBRIO
I M B E C I L E, My Idiot Lover
27
11
LYAPIS TRUBETSKOY
Lights
26
11
PIG
Rock n Roll Refugee
25
11
TRISOMIE 21
The Last Song