tempobet yeni adresi

EN NL
like this cd review

21/07/2015 : AUTOPSIE D’UNE OMBRE - “Premier EP Éponyme”

AUTOPSIE D’UNE OMBRE

“Premier EP Éponyme”

MusicCD
Cold WaveDark WaveIndustrialSynth Wave

[80/100]   

Self-released
21/07/2015, William LIÉNARD

EN

Behind the French one-man project Autopsy d'une Ombre hides Sébastien Espi. On his first EP, he brings us five compositions which, according to himself in the leaflet, ‘were inspired by Depeche Mode, Joy Division and Kas Product”, but it is especially Ian Curtis who shuffles through his minimalist, dark and industrial music. Espi situates the style of his cool, gloomy and industrial compositions between cold wave, synth wave and post-industrial and that is not so far from the truth.

Deaf begins with what sounds like electronic hand-clapping, with humming synths and strange trumpet-like sounds, topped by a Curtis-like voice, all in the style of the British band, but without guitars and at the pace of a drum machine: dark and gloomy and at the same time melodic and upbeat. The text is obviously sung in English, and you can hardly imagine that this comes from the south of France. For the final, the artist adds whistling synths and industrial noise. In Alone the drums sound dark and emphatically with layered synths, humming in the background and the distorted and echoing voice of Autopsy d'une Ombre: dark as a sublunary Satan in search of prey. The pace is slow and oppressive and the synths descend to the deepest depths of a black soul.

Fate starts with thick layers of trumpet-like and humming synths, emphatic drums and equally emphatic vocals: imploring and threatening, Depeche Mode meets Joy Division, but in one way or another yet very different and recognizable. More English a French band could never sound! Hatred is the most industrial track on this EP: metallic banging, grinding and machine-like synths, exploding drum machines and a voice that sounds like the darkest dark, icy cold, with apocalyptic sirens and screams of fear and horror: no hope and no future, pure hatred.

Feel Inside finally start with ping-pong-like synths, backed by deep buzzing synths and again a voice that comes close to the sound of Ian Curtis: toneless and numb, a depression in full swing. The master could not do better.

Not exactly music for a fun cocktail party, but despite the obvious influences, yet original and promising. And despite the dark tone, there floats a positive atmosphere through these five compositions. It's hard to explain, but the material does not necessarily draw you over the edge of the abyss. Autopsie d'une Ombre, we want to hear more!

Tracklisting:
1. Deaf
2. Alone
3. Fate
4. Hatred
5. Feel Inside

https://www.youtube.com/watch?v=yyrs8U6dC40
http://autopsieduneombre.tumblr.com
https://autopsieduneombre.bandcamp.com 
https://www.facebook.com/autopsieduneombre
 

 

William LIÉNARD
21/07/2015


NL

Achter het Franse eensmansproject Autopsie d’une Ombre gaat de uit Narbonne afkomstige muzikant Sébastien Espi schuil. Op z’n eerste ep brengt hij vijf composities waarvan hij zelf in de bijsluiter zegt dat ze geïnspireerd zijn door Depeche Mode, Joy Division en Kas Product, maar het is vooral Ian Curtis die door z’n minimalistische, donkere en industriële muziek schuifelt. Espi benoemt z’n stijl als coldwave,, synthwave en post-industrial en zo klinken z’n koele, sombere en met industriële klanken omzwachtelde composities inderdaad ook.

Deaf begint met wat op handgeklap lijkt, zoemende synths en vreemde trompetachtige geluidjes waartussen zich een Curtisachtige stem nestelt, helemaal in de stijl van de Britse band, maar zonder gitaren en op het tempo van een drummachine: donker en somber, maar tegelijk ook welluidend en voorzien van een interessant maat. De tekst wordt uiteraard in het Engels gezongen en je kan je nauwelijks voorstellen dat dit uit het zuiden van Frankrijk komt. Voor de finale voegt de artiest fluitend synths toe en een industriële brom. In Alone klinken de drums donker en nadrukkelijk, gelaagde synths zoemen op de achtergrond en vanuit de diepte weerklinkt het distorted stemgeluid van Autopsie d’une Ombre: duister, als een ondermaanse satan op zoek naar prooi. Het tempo is traag en drukkend en de synths dalen af naar de aller diepste krochten van een zwarte ziel.

Fate begint met dikke lagen van trompetachtige en zoemende synths, nadrukkelijke drums en een al even nadrukkelijke zangpartij: bezwerend en dreigend, Depeche Mode meets Joy Division, maar op de een of andere manier toch weer heel anders en tegelijk herkenbaar. Engelser heb je een Franse band nooit horen klinken. Hatred is de meest industriële track op deze ep: metaalachtig gebonk, schurende en machineachtige synths, ontploffende drummachines en een stem die klinkt als het donkerste donker, ijselijk koud, met apocalyptische sirenes als kreten van angst en afschuw: geen hoop meer en geen toekomst, louter haat. 

Feel Inside ten slotte begint met goed klinkende ping-pongachtige synths, gesteund door diepe zoemende synths en opnieuw een stem die in de buurt komt van het geluid van Ian Curtis: toon- en gevoelloos, een depressie in volle gang. De meester zou het niet beter kunnen.

Niet meteen muziek voor een leuke cocktailparty, maar ondanks de genoemde invloeden, toch origineel en veelbelovend. En in weerwil van de donkere toon zweeft er een positieve sfeer door deze vijf composities. Het is moeilijk om uit te leggen, maar het materiaal trekt je niet noodzakelijk over de rand van de afgrond. Van Autopsie d’une Ombre willen we meer horen!

William LIÉNARD
21/07/2015


 

Next reviews
• DETECTIVE MONTALBANO SEASON 6
EYES OF A BLUE DOG • Eyes Of A Blue Dog
JORGE (C-LEKKTOR & DISTURBED FICTION) • Ten Albums That Changed My Life
JOHN LANDIS • Into the Night
ROLANDO SIMMONS • Magical Crystal
SOME KIND OF ILLNESS • Some Kind Of Illness
ROB COHEN • The Boy Next Door
SYSTEM OVERTHROW • System Overthrow
PETER SLABBYNCK (EX-RZ) • Ten Albums That Changed My Life
FRANCIS FORD COPPOLA • Rumble Fish

 

Same genre: COLD WAVE
DER KLINKE • Decade
SELOFAN • Vitrioli
WHISPERING SONS • Image
AFTER ABSENCE • Demotape 1
ASTRASONIC • Passengers
ANATOMIA HUMANA DESMONTABLE • Pasajera Pausa EP
FACTICE FACTORY • Lines & Parallels
MALA HERBA • Demo
PSYCHE • Youth Of Tomorrow (12'')
A.D. MANA • A.D. Mana

 

Same genre: DARK WAVE
BLUTENGEL • UN:GOTT
EUROPEAN GHOST • Collections Of Shadows
WANT/ED • Unthinkable
DARK DOOR • Inferno
KIRLIAN CAMERA • Hologram Moon
SILENT RUNNERS • The Directory
MANNEQUIN • Singles/Faction
PARADOX OBSCUR • Artifact
DRAB MAJESTY • The Demonstration
THE INSIGHT • The Other Side

 

Same genre: INDUSTRIAL
GROOVENOM • Wir müssen reden
NEON ELECTRONICS • Apollo
VARIOUS ARTISTS • A BRIEF HISTORY OF: KRAUTROCK AND THE GERMAN MUSICAL REVOLUTION
DIVE • Live Maschinenfest 2017
FRONT LINE ASSEMBLY • Eye On You (Feat. Robert Görl)
KLANGWELT • The Incident
FOXXXY MULDER • Heretic
KAISER IMAGO • The Whisper Of Darkness
KNK • Dead Body Music III
ALVAR • I Sew A Blanket Of All The Broken Clouds

 

Same genre: SYNTH WAVE
LUCKY AND LOVE • Transitions
LADYTRON • Ladytron
ART DIKTATOR • Isola
ANGEL METRO • DARK DAYS BRIGHT LIGHTS
SEMIOTICS DEPARTMENT OF HETERONYMS • Semiotics Department of Heteronyms
VIOLENCE • Le Flux de la Nature
JOHN FOXX • METAMATIC (2018 BOX)
CONSPIRACY COVEN • Conspiracy Coven
APSURDE • See Me Coming
CONFRONTATIONAL • The Burning Dawn

Music reviews

25
04
MARTY WILSON-PIPER
Hanging Out In Heaven (Reissue)
24
04
THE MEMBRANES
What Nature Gives… Nature Takes Away
20
04
LUCKY AND LOVE
Transitions
12
04
HACKEDEPICCIOTTO
Menetekel
04
04
GROOVENOM
Wir müssen reden
03
04
THE RECEIPTS
The Receipts

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

21
04
Today, 33 years ago Siouxsie and the Banshees released Tinderbox!
15
04
New Peek-a-Boo Magazine #33 out now!
14
04
Blindness Vocalist Beth Rettig Announces Debut EP ''The Desert'' From New Project Where We Sleep
13
04
Watch a new trailer for an upcoming documentary on Canadian synthpunk innovator, Nash The Slash!
12
04
Coil Release 150 minutes Of Music Entitled ''SWANYARD''
11
04
Tomorrow! Double concert Neon Electronics + Simi Nah - Win a free album!

Concert reviews

15
01
PALAIS IDEAL & DAGEIST
B52 - Eernegem - 16/12/2018
14
01
STAR INDUSTRY, DAGEIST, KEZDOWN
EGW- ROCK, Jeugdhuis Asgaard
06
01
RITUAL SERVICE, MOTHER WITCH AND & DEAD WATER GHOSTS AND GOOSLA
Live at The Volume Club, Kiev, 7th December 2018
16
11
HEILUNG
Live at The Islington Assembly Hall
06
11
INCONCESSUS LUX LUCIS
30
10
SERPENTYNE
European Tour 2018

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

16
04
GNOSTIC GORILLA
WAKE UP! We are really in deep shit if we don’t snap out of this siege mentality and we need to stop killing the earth!
12
04
ERNEST MOON
“Our interest in the literary arts is equal to that of music.”
11
04
51 PEG
Breaking A 14-Year Absence: An Interview With 51 Peg
10
04
JO QUAIL
'I guess I’m a bit difficult to categorize!'
08
04
LAIBACH
'In reality, nobody really wants to solve a Korean problem.'

PHOTOS

25
04
LACRIMOSA
Bochum Zeche,Germany
22
04
CHARLES DE GOAL
Dark Skies over Witten
22
04
STILL PATIENT ?
Dark Skies over Witten
22
04
THE INVICIBLE SPIRIT
Dark Skies over Witten
22
04
GOETHES ERBEN
Black Easter @ Zappa Antwerpen
22
04
DAEMONIA NYMPHE
Black Easter @ Zappa Antwerpen
22
04
DAEMONIA NYMPHE
Black Easter @ Zappa Antwerpen

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

Articles

29
03
VARIOUS ARTISTS
A BRIEF HISTORY OF: THE SPECIALS, SKA AND TWO TONE
27
03
VARIOUS ARTISTS
A BRIEF HISTORY OF: KRAUTROCK AND THE GERMAN MUSICAL REVOLUTION

VIDEO CLIPS

25
04
EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN
Yü-Gung (Fütter Mein Ego) - (Live Rockpalast 1990)
24
04
DECODED FEEDBACK
Waiting For The Storm
23
04
AEX
Selected Memories
22
04
NO SLEEP BY THE MACHINE
Old Track
21
04
BLACK NEEDLE NOISE
Gone (Feat. Yvette Winkler)
20
04
DAVID BOWIE
Fashion
19
04
GNOSTIC GORRILA
St. Basil's Asylum