tempobet yeni adresi

EN NL
like this cd review

07/09/2015 : FLESH WORLD - The Wild Animals in my Life

FLESH WORLD

The Wild Animals in my Life

MusicCD
HardcorePost PunkRock

[70/100]   

Black Lung
07/09/2015, William LIÉNARD

EN

Flesh World is a new band from San Francisco, a collaboration of vocalist/guitarist Jess Scott (from the indie pop band Brilliant Colors) and guitarist/synthesist Scott Moore (from the hardcore and queercore band Limp Wrist). The Wild Animals in my Life – the title of a National Geographic documentary about a zoo owner, according to Jesse Scott - is their first joint release (with ex-Brillant Colors Diane Anastasio on drums), an album at the crossroads of power pop, dream pop, post-punk and rock.

The songs on the album all have a sizable base of distorted guitars and gusts of bare percussion, over which Jess Scott spreads her androgynous vocals. Sometimes she sounds like Siouxsie (of Siouxsie and the Banshees), at other times as Nico. To Lose Me gets a large portion of guitar noise, solid drumming and dreamy, emphatic vocals on an attractive and hunting melody. In Just to Tear Me Down the high pace is maintained. It’s a similar track, with room for intricate guitar work between the noise, and again appealing vocals and a catchy melody. Excellent track. The Animals in My Life sounds like the third part of a trilogy, but that is not necessarily a disadvantage, for guitar and voice weave a charming and intoxicating soundscape that holds the attention. Jesse Scott’s voice hums softly through the track, supported by bell-like guitars and rustling drums.

In Shaved Head the tempo is raised, with emphatic guitar echoes and a stomping rhythm, while Poolside Boys goes in the other direction with Jesse Scott disguised as Siouxsie for the vocal part of the track. The guitars are roaring and rustling, the percussion is short-tempered, and the tension remains. Strawberry Bomber and Your Love is Like a House go on a punk tour, with frenetic guitars and resp. fast and dreamy vocals, bell-like guitars and noise in between. Here in the Dark closes the album. Guitars and drums are more in the background and they sound less monotonous, while the whole has a much wider power pop feel.

Only downside of this album is the fact that the songs sound all a bit alike (in terms of musical content), which is inevitable if we are talking about punk and post-punk. An album for people who like to wallow in heavy music and songs about alienation and a blurred self-image.

Track listing:
1. To Lose Me
2. Just To Tear Me down
3. The Wild Animals in My Life
4. Shaved Head
5. Poolside Boys
6. Your Love is Like a House
7. Here in the Dark

Flesh World | Tumblr
Flesh World | Facebook
Flesh World | Bandcamp
Iron Lung Records

William LIÉNARD
07/09/2015


NL

Flesh World is een nieuwe band, geboren in San Francisco en boven de doopvont gehouden door vocaliste/guitariste Jess Scott (van de indiepop band Brillant Colors) en gitarist/synthesist Scott Moore (van de hardcore en queercore band Limp Wrist). The Wild Animals in my Life – volgens Jesse Scott de titel van een National Geographic-documentaire over een dierentuineigenaar -- is hun eerste gezamenlijke release (met ex-Brillant Colors Diane Anastasio op drums), een album op het kruispunt tussen power pop, dream pop, post-punk en rock.

De songs op het album krijgen allemaal een flinke basis van distorted gitaren en vlagen kale percussie, waarover Jess Scott haar endrogyne vocalen spreidt. Soms klinkt ze als Siouxsie (van Siouxsie and the Banshees), andere keren als Nico. To Lose Me barst meteen los met een flinke portie gitaarnoise, stevig drumwerk en een dromerige, zij het nadrukkelijke zanglijn op een aantrekkelijk en jagende melodie. In Just to Tear Me Down wordt het hoge tempo aangehouden voor een gelijksoortige compositie, met tussen de noise ruimte voor fijnmazig gitaarwerk en opnieuw aantrekkelijke vocalen en een aanstekelijke melodie. Uitstekende track. The Animals in My Life klinkt als het derde deel van een trilogie, maar dat is niet per se een nadeel, want gitaren en stem weven een charmant en bedwelmend soundscape dat de aandacht vasthoudt. Jesse Scotts stem zoemt zachtjes door de track, gesteund door belachtige gitaarwerk en ruisende drums.

In Shaved Head gaat het tempo flink de hoogte in, met nadrukkelijke gitaarecho’s en een stampend tempo, terwijl Poolside Boys net de andere richting kiest en Jesse Scott zich als Siouxsie vermomt voor het vocale onderdeel van de track. De gitaren ruisen en suizen, de percussie is kort aangebonden, maar de spanning blijft overeind. Strawberry Bomber en Your Love is like a House gaan helemaal de punktoer op met jachtig gitaargeluid en resp. snelle en dromerige vocalen, belachtige gitaren en noise tussendoor. Here in the Dark sluit het album af. De gitaren en de drums zitten tijdens de zangpartij meer op de achtergrond, de gitaren klinken minder monotoon en het geheel heeft een veel ruimere powerpopfeel.

Enige minpuntje van dit album is wellicht het feit dat de songs allemaal een beetje op elkaar lijken (qua muzikale invulling), maar dat is onvermijdelijk als we het over punk en post-punk hebben. Met een totale tijdsduur van net geen 30 minuten, is dat trouwens geen probleem voor wie zich graag wentelt in stevige muziek en songs over vervreemding en een wazig zelfbeeld.

William LIÉNARD
07/09/2015


Music reviews

10
01
THE MARS MODEL
Primal Urge
10
01
ELM
Penetrator
09
01
THE JUGGERNAUTS
Fear
09
01
DE DELVERS
Hart in neonlicht
20
12
TC75
5th
19
12
THE GODFATHERS
ALPHA BETA GAMMA DELTA (2022)

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

06
02
On this day, 41 years ago, the Kraftwerk single ‘The Model’ reached the Top 1 of the UK Singles Chart!
05
02
Plastic Passion | This Day 43 Years Ago, The Cure Release Boys Don’t Cry!
05
02
33 years ago Nitzer Ebb released Lightningman
04
02
Gold Star Punk | The Ramones End Of The Century At 43!
03
02
This month, 37 years ago, Front Line Assembly released Corrosion!
02
02
Anarchy And Innocence | Sid Vicious Died 44 Years Ago Today...

Concert reviews

02
11
AKALOTZ - DREADFOOL - DELERITAS - WULF7
EBM NIGHT IN LIEGE...
05
07
EINSTURZENDE NEUBAUTEN
40 Years Einsturzende Neubauten at Ancienne Belgique - Brussels - B (20+21.06.2022)
14
06
WULF7 + THE JUGGERNAUTS
11/06/2022 - LIVE AT THE BAROCK - BRUGGE
14
06
'N TALES, INTERZONE, GROUND NERO
At B52 Club Eeernegem
24
05
STAATSEINDE
Staatseinde live @Kinky Star - 14 mei 2022
13
05
WUK
A try-out that became a book...

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

22
12
DERISION CULT
An Interview With Dave McAnally of Derision Cult
16
12
OK LION
I didn't convince Patrick Codenys to work with us, it was his idea!
30
11
THE JUGGERNAUTS
Let’s leave the love dramas and (fake) feel good theme to pop music and the brain dead Tik-Tok generation.
28
11
MONSTERGOD
With their most recent release “Ozymandias” Monstergod prove that dark sounds and poetry may go hand in hand to reach the effect that is both mesmerizing and dynamic in the most excellent hard-hitting way.
29
10
PSY'AVIAH
Wanting to have everything under control is problematic, as is wanting to have nothing under control.

PHOTOS

05
02
SHE HATES EMOTIONS
Matrix Bochum
05
02
JAN REVOLUTION
Matrix Bochum
30
01
THE RESIDENTS
Botanique Brussel
23
01
NITZER EBB JOIN THE FORCES TOUR 23
Turbinenhalle Oberhausen
23
01
FRONT 242 JOIN THE FORCES TOUR 23
Turbinenhalle Oberhausen
23
01
LIEBKNECHT JOIN THE FORCES TOUR 23
Turbinenhalle Oberhausen
01
01
NNHMN
In Between Days Meschede Stadthalle

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

06
02
FRONTMASCHINE
EXP9
05
02
AFFET ROBOT
Fırtına
04
02
DEPECHE MODE
Never Let Me Down again
03
02
SCHULTZ
Rats In The Sewers
02
02
NACHTFALTER
Maschinenklang
01
02
THE KLINIK
Face To Face
31
01
W. PIKE
We were lucky