tempobet yeni adresi

EN NL
like this cd review

07/09/2015 : FLESH WORLD - The Wild Animals in my Life

FLESH WORLD

The Wild Animals in my Life

MusicCD
HardcorePost PunkRock

[70/100]   

Black Lung
07/09/2015, William LIÉNARD

EN

Flesh World is a new band from San Francisco, a collaboration of vocalist/guitarist Jess Scott (from the indie pop band Brilliant Colors) and guitarist/synthesist Scott Moore (from the hardcore and queercore band Limp Wrist). The Wild Animals in my Life – the title of a National Geographic documentary about a zoo owner, according to Jesse Scott - is their first joint release (with ex-Brillant Colors Diane Anastasio on drums), an album at the crossroads of power pop, dream pop, post-punk and rock.

The songs on the album all have a sizable base of distorted guitars and gusts of bare percussion, over which Jess Scott spreads her androgynous vocals. Sometimes she sounds like Siouxsie (of Siouxsie and the Banshees), at other times as Nico. To Lose Me gets a large portion of guitar noise, solid drumming and dreamy, emphatic vocals on an attractive and hunting melody. In Just to Tear Me Down the high pace is maintained. It’s a similar track, with room for intricate guitar work between the noise, and again appealing vocals and a catchy melody. Excellent track. The Animals in My Life sounds like the third part of a trilogy, but that is not necessarily a disadvantage, for guitar and voice weave a charming and intoxicating soundscape that holds the attention. Jesse Scott’s voice hums softly through the track, supported by bell-like guitars and rustling drums.

In Shaved Head the tempo is raised, with emphatic guitar echoes and a stomping rhythm, while Poolside Boys goes in the other direction with Jesse Scott disguised as Siouxsie for the vocal part of the track. The guitars are roaring and rustling, the percussion is short-tempered, and the tension remains. Strawberry Bomber and Your Love is Like a House go on a punk tour, with frenetic guitars and resp. fast and dreamy vocals, bell-like guitars and noise in between. Here in the Dark closes the album. Guitars and drums are more in the background and they sound less monotonous, while the whole has a much wider power pop feel.

Only downside of this album is the fact that the songs sound all a bit alike (in terms of musical content), which is inevitable if we are talking about punk and post-punk. An album for people who like to wallow in heavy music and songs about alienation and a blurred self-image.

Track listing:
1. To Lose Me
2. Just To Tear Me down
3. The Wild Animals in My Life
4. Shaved Head
5. Poolside Boys
6. Your Love is Like a House
7. Here in the Dark

Flesh World | Tumblr
Flesh World | Facebook
Flesh World | Bandcamp
Iron Lung Records

William LIÉNARD
07/09/2015


NL

Flesh World is een nieuwe band, geboren in San Francisco en boven de doopvont gehouden door vocaliste/guitariste Jess Scott (van de indiepop band Brillant Colors) en gitarist/synthesist Scott Moore (van de hardcore en queercore band Limp Wrist). The Wild Animals in my Life – volgens Jesse Scott de titel van een National Geographic-documentaire over een dierentuineigenaar -- is hun eerste gezamenlijke release (met ex-Brillant Colors Diane Anastasio op drums), een album op het kruispunt tussen power pop, dream pop, post-punk en rock.

De songs op het album krijgen allemaal een flinke basis van distorted gitaren en vlagen kale percussie, waarover Jess Scott haar endrogyne vocalen spreidt. Soms klinkt ze als Siouxsie (van Siouxsie and the Banshees), andere keren als Nico. To Lose Me barst meteen los met een flinke portie gitaarnoise, stevig drumwerk en een dromerige, zij het nadrukkelijke zanglijn op een aantrekkelijk en jagende melodie. In Just to Tear Me Down wordt het hoge tempo aangehouden voor een gelijksoortige compositie, met tussen de noise ruimte voor fijnmazig gitaarwerk en opnieuw aantrekkelijke vocalen en een aanstekelijke melodie. Uitstekende track. The Animals in My Life klinkt als het derde deel van een trilogie, maar dat is niet per se een nadeel, want gitaren en stem weven een charmant en bedwelmend soundscape dat de aandacht vasthoudt. Jesse Scotts stem zoemt zachtjes door de track, gesteund door belachtige gitaarwerk en ruisende drums.

In Shaved Head gaat het tempo flink de hoogte in, met nadrukkelijke gitaarecho’s en een stampend tempo, terwijl Poolside Boys net de andere richting kiest en Jesse Scott zich als Siouxsie vermomt voor het vocale onderdeel van de track. De gitaren ruisen en suizen, de percussie is kort aangebonden, maar de spanning blijft overeind. Strawberry Bomber en Your Love is like a House gaan helemaal de punktoer op met jachtig gitaargeluid en resp. snelle en dromerige vocalen, belachtige gitaren en noise tussendoor. Here in the Dark sluit het album af. De gitaren en de drums zitten tijdens de zangpartij meer op de achtergrond, de gitaren klinken minder monotoon en het geheel heeft een veel ruimere powerpopfeel.

Enige minpuntje van dit album is wellicht het feit dat de songs allemaal een beetje op elkaar lijken (qua muzikale invulling), maar dat is onvermijdelijk als we het over punk en post-punk hebben. Met een totale tijdsduur van net geen 30 minuten, is dat trouwens geen probleem voor wie zich graag wentelt in stevige muziek en songs over vervreemding en een wazig zelfbeeld.

William LIÉNARD
07/09/2015


Music reviews

11
07
CONTAINER 90
Friendship and love
10
07
ENZO KREFT
Control
09
07
HOCICO
Artificial Extinction
04
07
MECHANIMAL
White Flag Single
14
06
CABINET OF MILLIONAIRES
Theresa, Vol.3 Ep
13
06
DEF ROBOT
Makers Of Mountains

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

16
07
Electronic Act THE BRUTE: Announces New LONESOME HERO/AND I WANT YOU Split Single & Video
15
07
New Peek-a-Boo Magazine #34 out now!
15
07
PINK TURNS ANNOUNCES REISSUES OF FIRST ALBUMS + TOUR 2019
14
07
'Hidden Figures' release their first single this August - debut album in progress!
13
07
Exclusive BEAUTY IN THE SUFFERING Performance Featured In New Horror Film, CLOWN MOTEL
08
07
A SPLIT-SECOND headline at GENTSE FEESTEN (Walter De Buckplein) on Sunday July 21st

Concert reviews

14
07
MIDNIGHT OIL
MIDNIGHT OIL Live @ Rock Zottegem - Belgium - 05.07.2019
15
01
PALAIS IDEAL & DAGEIST
B52 - Eernegem - 16/12/2018
14
01
STAR INDUSTRY, DAGEIST, KEZDOWN
EGW- ROCK, Jeugdhuis Asgaard
06
01
RITUAL SERVICE, MOTHER WITCH AND & DEAD WATER GHOSTS AND GOOSLA
Live at The Volume Club, Kiev, 7th December 2018
16
11
HEILUNG
Live at The Islington Assembly Hall
06
11
INCONCESSUS LUX LUCIS

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

16
07
MARK DEUTROM (CLOWN ALLEY/THE MELVINS)
' I felt like I needed to make a solo-record at that time!'
15
07
STEVE DIGGLE (BUZZCOCKS)
'We were writing from the heart and soul!'
08
07
TODD TRAINER (SHELLAC)
'My attitude has always been to be original and unique!'
06
07
BOB BERT (PUSSY GALORE, LYDIA LUNCH RETROVIRUS, EX-SONIC YOUTH,...)
'One man’s noise is another man’s symphony!'
02
07
TEST DEPARTMENT
THE 80s WERE AN AMAZING TIME FOR MUSICAL DEVELOPMENT

PHOTOS

16
07
IAMTHESHADOW
Blue Shell Köln
16
07
IAMTHESHADOW
Blue Shell Köln
16
07
CRYING VESSEL
Blue Shell Köln
10
07
CEPHALGY
Parkhaus Duisburg
10
07
ALIENARE
Parkhaus Duisburg
10
07
THE SAINT PAUL
Parkhaus Duisburg
08
07
CYTO
Parkhaus Duisburg

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

Articles

26
04
JOBRIATH
Talent To Burn - The Legend Of Jobriath
29
03
VARIOUS ARTISTS
A BRIEF HISTORY OF: THE SPECIALS, SKA AND TWO TONE
27
03
VARIOUS ARTISTS
A BRIEF HISTORY OF: KRAUTROCK AND THE GERMAN MUSICAL REVOLUTION

VIDEO CLIPS

17
07
THIS CAN HURT
Worlds Apart
16
07
RABIA SORDA
Deaf
15
07
GUS GUS
Deep Inside
14
07
CUBANATE
Kolossus
13
07
DEAD CAN DANCE
Anabasis
12
07
DIE KRUPPS
Goldfinger
11
07
THE DEVIL & THE UNIVERSE
Kali's Tongue