tempobet yeni adresi

EN NL
like this cd review

08/12/2016 : IRRADIANCE - Dissidence

IRRADIANCE

Dissidence

MusicCD
MetalOrchestralProg

[88/100]   

Self-released
08/12/2016, Wim GUILLEMYN

EN

Mixing classical sounds with metal is nothing new. When a female singer can handle higher levels, then bands like Within Temptation, Illuminata or Symphony X automatically are a reference. So, it is important to stand out. That's what Irradiance does. At first hearing, it sounds like symphonic metal, but the classical influences are diverse and subtle. It also is a kind of concept album, as the CD tells a story that is set during the war years.

Audrey sings at times very high, as in The Soldier And The Child. Technically, there’s nothing to complain about, but I rather prefer the moments when she sings in an lower key. Sometimes the classic approach makes it sound like a metal opera. For example, Theorists of the Void, in which Audrey's voice alternates with a classical male voice. A nice combination with also a great guitar solo. Another Day To Rebuild is cinematic, beautifully and sensitively sung and with an excellent choir. You even hear a big band and later a jazzy sound. Magnificent. A strong song. Forget-Me-Nots also starts with a jazzy piece of music. Until The Last One is progressive/symphonic metal. All My Days is a fragile song with a delicate piano and horns. Her Cold Decision contains a strong and catchy melody.

An excellent album with a good production. Everything sounds perfect. The musical sidesteps make it an adventurous trip. Okay, probably not every metal fan will appreciate the jazzy interludes. But it makes Irradiance unique. And above all, it is well made. So I can only recommend this album to prog metal fans.

 

Wim GUILLEMYN
08/12/2016


NL

Klassiek met metal mengen is niet nieuw. Als men ook een zangeres heeft die de hoge tonen aankan, dan komt men al gauw terecht bij bands als Within Temptations, Illuminata of Symphony X. Het komt er dus op aan om origineel uit de hoek te komen indien je wil opvallen. Dat is wat Irradiance doet. Op het eerste gehoor klinkt het als symfonische metal, maar de klassieke invloeden zijn op subtiele wijze in sommige passages aanwezig. Je kan het ook als een soort conceptplaat zien omdat het album een verhaal vertelt dat zich tijdens de oorlogsjaren afspeelt.

Audrey zingt bij momenten heel hoog zoals in The Soldier And The Child. Technisch niets op aan te merken, maar ik hoor haar persoonlijk liever als ze een octaaf lager zingt. Soms wordt er iets lager en op een klassieke manier gezongen waardoor het soms als een metalopera klinkt. Bijv. Theorists of the Void, waarin Audreys hoge stem wordt afgewisseld met een klassiek zingende mannenstem. Een mooie combinatie met tevens een vette gitaarsolo tussenin. Another Day to Rebuild is filmisch, mooi en gevoelig gezongen en met een uitstekende koorzang. Het tussenstuk begint als een bigband en wordt dan jazzy. Daarna trekt ze met haar stem de song weer op gang. Magnifiek gedaan. Een sterke song. Ook Forget-Me-Nots begint met jazzachtige muziek. Until The Last One is knappe progressieve/symfonische metal. All My Days is een breekbare song met een gevoelig piano en blazers. Her Cold Decision bevat een sterke en catchy melodielijn.

Een geslaagd album met een goede productie. Alles klinkt uitmuntend. De muzikale zijstapjes die men tijdens de songs maakt, vind ik zeer geslaagd, vooral omdat de verhaallijn erdoor worden versterkt. OK, waarschijnlijk zal niet iedere metalfan deze jazzy intermezzo's appreciëren. Doch dat maakt dit project uniek en geeft het een eigen gezicht. En bovenal is het allemaal goed gemaakt. Dus kan ik de plaat alleen maar sterk aanbevelen bij progmetalliefhebbers .

Wim GUILLEMYN
08/12/2016


08/12/2016 : IRRADIANCE - Dissidence 08/12/2016 : IRRADIANCE - Dissidence

Music reviews

18
01
DISTANT VOICES
Long Road to Home
17
01
FRONT LINE ASSEMBLY
Mechanical Soul
16
01
IMPLANT
Phantom Pain
15
01
DD SANCHEZ
StRaNgE
10
01
BLACK SNOW IN SUMMER
Lost Feelings
09
01
CAUSENATION
Promises of hope and fear

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

22
01
On this day, 11 years ago, Nitzer Ebb released their sixth studio album Industrial Complex!
21
01
Today, exactly 28 years ago, Ministry released Just One Fix!
19
01
On this day, 30 years ago (19 January 1991), The Cure performed at The Great British Music Awards!
18
01
On this day, 41 ago, John Foxx released his first solo project album Metamatic!
17
01
Today, 36 years ago, Alien Sex Fiend recorded Liquid Head in Tokyo!
16
01
26 years Divine Rapture | Celebrating The Siouxsie and the Banshees 1995 and final album!

Concert reviews

24
09
RED ZEBRA
29 augustus 2020 - Zarlarswing

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

07
01
MAMAN KUSTERS
‘Let’s Keep It Intriguing
16
12
THE BREATH OF LIFE
'No, I never considered quitting making music. Nor to taste good special beers.'
05
12
CEVIN KEY (SKINNY PUPPY, DOWNLOAD)
'It really has been like the formation of a new band in a lot of ways...'
03
12
ALEX SKOLNICK (TESTAMENT, ALEX SKOLNICK TRIO)
'I was as knocked out as I was hearing Van Halen...'
14
11
PROYECTO MIRAGE
I Think We Needed A Break

PHOTOS

25
09
PETER HEPPNER
Strandkorb Open Air Mönchengladbach
20
09
STAR-INDUSTRY
Liège New Wave Festival
20
09
DEER DEAR
Liège New Wave Festival
20
09
LARVA
Liège New Wave Festival
20
09
LIZARD SMILE
Liège New Wave Festival
20
09
DELERITAS
Liège New Wave Festival
20
08
JUSTIN SULLIVAN & GASTONE
Kreisverwaltung Groß-Gerau

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

22
01
SYNAPTIC DEFECT
Tacky games
21
01
ROB ZOMBIE
The Triumph of King Freak (A Crypt of Preservation and Superstition)
20
01
NEW ORDER
True Faith
19
01
CORDE OBLIQUE
Suono su tela
18
01
KAI SCHUMACHER
The Hug (Rework by Illuminine)
17
01
ELSJE HELEWAUT & RUDOLF HECKE
Let's Not Give A Damn
16
01
PSY'AVIAH
Not What I Expected