tempobet yeni adresi

EN NL
like this cd review

25/05/2011 : KATE BUSH - Director's Cut

KATE BUSH

Director's Cut

MusicCD
Pop

[82/100]   

EMI
25/05/2011, Ward DE PRINS

EN

A fellow reviewer called Kate Bush laconicly the grandmother of Gothic. I do not agree. I understand the argument because she has been and still is a role model for a lot of musicians, but to me she still is the young lady who managed to write alternative hits. That young lady has now become a Dame, and in anticipation of new work, she treats us to new versions of existing songs.

Kate claims that some of her songs in the course of time have not been recorded properly, and this was an opportunity to rearrange them. She was absolutely right. A gem of an album has been our part.

The album begins with a reworking of The Sensual World. The changes in arrangement remain fairly limited but Kate's voice is remarkable, a lot lower than usual, adult, almost a bit gray.

From the second number however, she shows why the numbers are revised. The Song of Solomon was originally on The Red Shoes, an album from which she reworked several songs on this album. The arrangement is warmer, fuller, more contemporary and her heavenly voice can fortunately still pulling all the stops. Lily, from the same album, gets a similar treatment, with even an occasional rock and roll guitar and Kate's voice singing high & low, at times even screaming hoarsely. Fantastic screams, delicious rearrangement.

Never Be Mine (from The Sensual World) gets a much more intimate approach than the original. The melancholic piano and great guitar support her lyrics so much better than the original.

Rubberband Girl is another example of a brilliant rearrangement – where the original version start with some dated synthesizers, the new version start with a great guitar riff, which could fit perfectly within the oeuvre of the Stones.

It feels almost strange, but from The Red Shoes on, I never had a 100% good feeling with Kate's albums, with the exception of Aerial, and apparently she shared that opinion and provided a selection of the songs from these albums of brilliant arrangements. It has not become an album with new songs, but this proves Kate Bush still got a great feeling for modern arrangements or, in my opinion, alternative hits.

Check it out!

Ward DE PRINS
25/05/2011


NL

Kate Bush werd door een collega laconiek de grootmoeder van Gothic genoemd. Ik ben het er niet mee eens. Ik begrijp de stelling, want ze heeft op enorm veel muzikanten een stempel gezet, maar ze is voor mij de jongedame die erin slaagde om alternatieve hits te schrijven. Die jongedame is inmiddels een Dame geworden, en in afwachting van nieuw werk, trakteert ze ons op nieuwe versies van bestaande nummers.

Zelf beweert ze dat sommige van haar songs in de loop der tijd niet het juiste arrangement hebben gekregen, en dit een gelegenheid was om ze op een correcte manier in te spelen. En groot gelijk had ze. Een parel van een album is inmiddels ons deel.

Het album begint met een herwerking van The Sensual World. De arrangementherschikking blijft redelijk beperkt maar opvallend is Kate’s stem, een stuk lager dan we gewoon zijn, volwassen, haast een beetje grauw gekleurd.

Vanaf het tweede nummer toont ze echter wel, of veel meer, waarom de nummers zijn herwerkt. The Song of Solomon stond aanvankelijk op The Red Shoes, een album waarvan ze een deel nummers herwerkt op dit schijfje. Het arrangement is warmer, voller, eigentijdser en haar hemelse stem mag gelukkig toch nog alle registers opentrekken. Lily, van hetzelfde album, krijgt een soortgelijke behandeling, waarbij zelfs af en toe een zalige rock-’n-roll gitaar mag weerklinken en Kate’s stem van hoog tot laag zingend, bij momenten zelfs schor krijsend het nummer kleurt. Fantastische kreten, heerlijke herwerking.

Never Be Mine (uit The Sensual World) krijgt een veel meer intimistische benadering dan het origineel, waarbij het zalige pianospel en de melancholische gitaar haar teksten zoveel beter ondersteunen.

Rubberband Girl is ook nog zo een mooie herwerking – waar deze destijds met een synthesizerdreuntje begon is hier gekozen voor een vettige gitaarriff, die zo uit het oeuvre van The Stones zou kunnen komen.

Het voelt haast vreemd aan, maar vanaf The Red Shoes had ikzelf nooit een 100% goed gevoel bij Kate’s albums, met uitzondering dan van Aerial, en blijkbaar deelde ze de mening en voorzag ze een selectie hiervan nu van briljante arrangementen. Het is geen album met nieuwe nummers geworden, maar hiermee bewijst Kate Bush wel haar fantastisch gevoel voor moderne arrangementen.

Check it out!

Ward DE PRINS
25/05/2011


Music reviews

05
04
KALTE NACHT
The Last Breath
02
04
LOVATARAXX
Tilda Vaast
14
03
THEN COMES SILENCE
Trickery
13
03
DARK MINIMAL PROJECT
Remixes
27
02
WHISPERING SONS
The Great Calm
22
02
YOUR ENEMY
Broken Toys

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

16
04
39 years ago, The Sisters Of Mercy performed No Time To Cry on German TV!
15
04
On this day, 23 years ago, FAD GADGET performed his first legendary come-back show!
14
04
In memorian.... The Punk Empowerment Of Poly Styrene(° 3 July 1957 †25 April 2011)
13
04
37 years ago MUTE records released 'Let Your Body Learn' by Nitzer Ebb!
11
04
LIVERNOIS Addresses The Human Reaction To Trauma With ':ablation:'
11
04
Celtic Circle Productions founder Alfred Kaenders past away...

Concert reviews

15
04
FAD GADGET
***FLASHBACK REVIEW***The Return of FAD GADGET (15.04.2001)***FLASHBACK REVIEW***
16
11
DREADFOOL - EUFORIC EXISTENCE - EULFI
ELECTRO au BNR
09
09
ENZO KREFT - DARK MINIMAL PROJECT - CAUSENATION
@B52 Music Club Eernegem
23
08
AMPHI FESTIVAL 2023
A second opinion...
18
06
ERATO - BLACK SNOW IN SUMMER
Black Planet Fest - @ B 52 Music Club Eernegem - friday 19th of may
18
06
KORINTHIANS, NEL & JP, NONA PROBLEMO
@Charlatan Ghent - 25 mei 2023

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

10
04
ATTRITION
An Interview With The Legendary, ATTRITION
09
04
DE DELVERS
With the lyrics, I try to name things that I see happening around me and to pay attention to what we sometimes prefer to turn our heads away from.
03
04
FRONTAL BOUNDARY
An Interview With Harsh Electro Band, Frontal Boundary
20
03
BESTIAL MOUTHS
An Interview With Bestial Mouths
19
03
TVASHTAR
We never insisted on being an all-female band.

PHOTOS

16
04
PROJECT PITCHFORK
Kulttempel Oberhausen
16
04
NICHTS
Christuskirche Bochum
15
04
FAD GADGET (15.04.2001)***FLASHBACK REPORT***
Elektrofest 15/04/2001, Mean Fiddler, London
14
04
OTTO VON SCHIRACH
Magasin4 Anderlecht
14
04
AMBASSADOR 21
Magasin4 Anderlecht
14
04
FRACTIONAL
Magasin4 Anderlecht
14
04
O VEUX
Wasted Night #5 Borgloon

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

18
04
COCAINE PISS
The Dancer
17
04
CHMCL STR8JCKT
Dressed to Kill
16
04
30,000 MONKIES
Coproliet
15
04
WIM MERTENS
Struggle For Pleasure
14
04
TRUE ZEBRA
Push
13
04
MILA MAR
Das steinerne Kind
12
04
ATTRITION
Silent Night