tempobet yeni adresi

EN NL
like this movie classics review

11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door

MARTIN SCORSESE

Who's That Knocking At My Door

MovieMovie classics
Crime

[88/100]   

Warner Home Video
11/06/2015, Didier BECU

EN

Opinions are just opinions, but I personally think that Martin Scorsese is undoubtedly the best director everr. Even if you do not agree, you should at least admit that he comes up with a wide variety of styles. His debut Who's That Knocking on my Door from 1967 is clearly a nouvelle vague-product that may look messy and unstructured, yet it is actually the further development of his graduation film. It took 4 years to complete the project, the famous nude scene, with The End by The Doors as a soundtrack, was directed four years later (and with a four year older protagonist!. The film also had various titles (Bring On The Dancing Girls or I Call First). Ultimately it became Who's That Knocking On My Door: or how an amateur movie became a classic.

The story is complex, but actuallyit can be summarized in a few sentences, just because this movie is a visual spectacle in the first place. We follow the young J.R. (Harvey Keitel), a tough guy who can’t shut up about John Wayne. He is deeply religious, but finds it natural to beat the crap out of someone on the street for no reason. His world changes when he meets a young woman (Zina Bethune) on a ferry. They both have a passion for movies, but that is actually the sole thing they have in common.

Sometimes it is said that the character that the very young Harvey interprets, is the alter ego of Marty. Just like J.R., the filmmaker grew up in Little Italy, but the young (timid) Scorsese was not a street fighter. In this film you see how Scorsese would later develop to one of the world's greatest filmmakers. The film seems almost like an exercise of Mean Streets, that he would direct in 1973 with Keitel and the then completely unknown Robert De Niro. In Who's That Knocking On My Door we see all the ingredients of the later Marty: the importance of religion and family, voyeurism to the bad guys, the cinematic genius and the love for film (eg references to The Searchers and The Man Who Shot Liberty Valance). Who's That Knocking on my Door is a tip, perhaps a tad too experimental for the general public, but that doesn't know what it misses!

Didier BECU
11/06/2015


NL

Meningen zijn maar meningen, maar zelf vind ik Martin Scorsese zonder twijfel de beste regisseur die er is. Zelfs al ben je het daar niet mee eens, moet je op zijn minst toegeven dat hij met de meest uiteenlopende werken aan komt draven. Zijn debuut Who’s That Knocking On My Door uit 1967 is overduidelijk een nouvelle vague-product dat misschien wat rommelig en ongestructureerd lijkt, toch ligt dat gewoon aan het feit dat het eigenlijk niet meer dan de uitwerking van zijn eindexamenfilm is. Men werkte 4 jaar aan het project, zo werd de beroemde naaktscène, met The End van The Doors als soundtrack, vier jaar later (en dus met een vier jaar oudere hoofdrolspeler!) gemaakt. De film kreeg ook verschillende titels (van Bring On The Dancing Girls tot I Call First). Uiteindelijk werd het Who’s That Knocking On My Door: of hoe een amateurfilm tot klassieker werd verheven.

Het verhaal is complex, maar eigenlijk ook in een paar zinnen samen te vatten, gewoon omdat deze film in de eerste plaats een visueel spektakel is. We volgen de jonge J.R. (Harvey Keitel), een stoere kerel die maar niet uitgepraat raakt over John Wayne. Hij is wel diepgelovig, maar vindt het vanzelfsprekend om iemand op straat zonder reden verrot te slaan. Zijn wereld verandert als hij op een ferry een jonge vrouw (Zina Bethune) leert kennen. Hun gemeenschappelijke liefde is films, maar daarmee houdt de band eigenlijk op.

Soms wordt wel eens gezegd dat het personage dat de piepjonge Harvey vertolkt, het alter ego is van Marty. Net als J.R. groeide ook de cineast in Little Italy op, in ieder geval was de jonge (schuchtere) Scorsese geen vechtersbaas. Je ziet perfect in deze zwart-witfotografie hoe Scorsese zich later zou ontwikkelen tot één van ’s werelds grootste cineasten. De film lijkt bijna een vingeroefening voor Mean Streets die hij in 1973 met Keitel en de dan nog totaal onbekende Robert De Niro zou draaien. In Who’s That Knocking On My Door zie je alle ingrediënten van de latere Marty: het belang van religie en familie, het voyeurisme richting bad guys, het cinematografisch genie en vooral de liefde voor film (zoals bijv. de verwijzingen naar The Searchers of The Man Who Shot Liberty Valance). Who’s That Knocking Door is een welgemeende tip, misschien een tikkeltje te experimenteel voor het grote publiek, maar dat weet dan ook niet wat het mist!

Didier BECU
11/06/2015


11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door 11/06/2015 : MARTIN SCORSESE - Who's That Knocking At My Door

Music reviews

05
04
KALTE NACHT
The Last Breath
02
04
LOVATARAXX
Tilda Vaast
14
03
THEN COMES SILENCE
Trickery
13
03
DARK MINIMAL PROJECT
Remixes
27
02
WHISPERING SONS
The Great Calm
22
02
YOUR ENEMY
Broken Toys

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

21
04
Today, 38 years ago, Siouxsie and the Banshees released Tinderbox!
16
04
39 years ago, The Sisters Of Mercy performed No Time To Cry on German TV!
15
04
On this day, 23 years ago, FAD GADGET performed his first legendary come-back show!
14
04
In memorian.... The Punk Empowerment Of Poly Styrene(° 3 July 1957 †25 April 2011)
13
04
37 years ago MUTE records released 'Let Your Body Learn' by Nitzer Ebb!
11
04
LIVERNOIS Addresses The Human Reaction To Trauma With ':ablation:'

Concert reviews

15
04
FAD GADGET
***FLASHBACK REVIEW***The Return of FAD GADGET (15.04.2001)***FLASHBACK REVIEW***
16
11
DREADFOOL - EUFORIC EXISTENCE - EULFI
ELECTRO au BNR
09
09
ENZO KREFT - DARK MINIMAL PROJECT - CAUSENATION
@B52 Music Club Eernegem
23
08
AMPHI FESTIVAL 2023
A second opinion...
18
06
ERATO - BLACK SNOW IN SUMMER
Black Planet Fest - @ B 52 Music Club Eernegem - friday 19th of may
18
06
KORINTHIANS, NEL & JP, NONA PROBLEMO
@Charlatan Ghent - 25 mei 2023

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

10
04
ATTRITION
An Interview With The Legendary, ATTRITION
09
04
DE DELVERS
With the lyrics, I try to name things that I see happening around me and to pay attention to what we sometimes prefer to turn our heads away from.
03
04
FRONTAL BOUNDARY
An Interview With Harsh Electro Band, Frontal Boundary
20
03
BESTIAL MOUTHS
An Interview With Bestial Mouths
19
03
TVASHTAR
We never insisted on being an all-female band.

PHOTOS

16
04
PROJECT PITCHFORK
Kulttempel Oberhausen
16
04
NICHTS
Christuskirche Bochum
15
04
FAD GADGET (15.04.2001)***FLASHBACK REPORT***
Elektrofest 15/04/2001, Mean Fiddler, London
14
04
OTTO VON SCHIRACH
Magasin4 Anderlecht
14
04
AMBASSADOR 21
Magasin4 Anderlecht
14
04
FRACTIONAL
Magasin4 Anderlecht
14
04
O VEUX
Wasted Night #5 Borgloon

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

23
04
VUKOVAR
When Rome Falls (Official Video)
22
04
SIOUXSIE AND THE BANSHEES
Siouxsie And The Banshees - Candyman (Official Music Video)
21
04
ANIMACHINES
Pandemia
20
04
CHAOS RESEARCH
In Power we entrust the Love advocated
19
04
LAID BACK
White Horse
18
04
COCAINE PISS
The Dancer
17
04
CHMCL STR8JCKT
Dressed to Kill