tempobet yeni adresi

EN NL
like this cassette review

08/11/2015 : MISE EN ABYME - Crimini d’Odio

MISE EN ABYME

Crimini d’Odio

MusicCassette
AmbientExperimentalIndustrial

[75/100]   

Yerevan Tapes
08/11/2015, William LIÉNARD

EN

Mise en Abyme is a collaboration of guitarist Christian Naldi and field recordist Giovanni Lami, two musicians with very different backgrounds. For the debut album Crimini d'Odio, they were inspired by a technique that is called frame story (a story within a story within a story), also used in literature, in the visual arts and in movies. We want to believe it, even though we have not noticed it while listening to the album, and maybe it is not really important. Crimini d'Odio contains five compositions.

On side one of the cassette we hear compositions in which a strummed acoustic guitar (whether or not deformed) is combined with silence, noise and sounds (Cinghiale). Sometimes the guitar gets an oriental Arabic-sounding tone, supported by noise and a multitude of small sounds (Baloo), or it wanders freely and plays an attractive melody (Intervallo [Fratres]), with no more than diffuse male voices in the background and barely perceptible noise. A very nice composition as a simple ripple of still water.

On side 2 of the tape, Naldi and Lami go in a different direction, because Discorsi d'Odio I + II is a noise track that starts with a repetitive male voice (in Italian), interrupted by patches of hissing noise and later complemented by a rainbow of dark drones, which ultimately push away the voice so that a busy and noisy soundscape in the style of Number 9 remains, though there is more continuity of the different sound layers in Discorsi d'Odio I + II. Discorsi d'Odio III gets the same hissing electromagnetic noise, but the voices are barely audible between the sporadic dark drones and the humming noise (neither loud or obtrusive), while new dark drones slowly penetrate into the soundscape from the background and temporarily dominate, with inflowing guitar sounds on top: atmospheric, melodious and never cacophonous.

Very diverse tracks on this EP, and sounds that we rarely hear (side 1), while both compositions on side two are similar to what is usually released on Ant-zen and Hymen Records. All in all, a well-made EP that is never boring, thanks to its short duration.

Tracklisting:
A1 Cinghiale
A2 Baloo
A3 Intervallo (Fratres)
B1 Discorsi d’Odio I + II
B2 Discorsi d’Odio III

Yerevan Tapes

William LIÉNARD
08/11/2015


NL

Mise en Abyme is het samenwerkingsproject van gitarist Cristian Naldi en field recordist Giovanni Lami, muzikanten met een zeer verschillende achtergrond. Voor het debuutalbum Crimini d’Odio hebben ze zich volgens het persbericht laten inspireren door wat in de literatuur raamvertelling wordt genoemd (een verhaal in een verhaal in een verhaal), een techniek die ook in de visuele kunst en in films regelmatig wordt toegepast. We willen het graag geloven, al hebben we er zelfs weinig van gemerkt tijdens het beluisteren en misschien is dat ook niet echt belangrijk. Op Crimini d’Odio staan vijf composities.

Op kant 1 van de cassette horen we composities waarin een tokkelde akoestische gitaar (al dan niet vervormd) wordt gecombineerd met stilte, noise en geluiden (Cinghiale) en soms krijgt die gitaar een oosterse (Arabisch) aandoende klank, opnieuw gesteund door noise en een veelheid van kleine geluiden (Baloo) of gevende beide heren ze zowaar vrij spel waardoor een aantrekkelijke melodie tot ontwikkeling wordt gebracht (Intervallo [Fratres]), met in de achtergrond niet meer dan wat diffuse mannenstemmen en nauwelijks waarneembare ruis. Een heel mooie compositie als een eenvoudige rimpeling van stilstaand water.

Op kant 2 van deze cassette gaan Naldi en Lami een hele andere richting in, want Discorsi d’Odio I + II is een noisetrack die begint met een repetitieve mannenstem (in het Italiaans, dus weinig van te begrijpen) die wordt onderbroken voor flarden van sissende noise, later aangevuld met een regenboog van donkere drones die de stem uiteindelijk wegdrukken zodat een druk en rumoerig soundscape overblijft in de stijl van Number 9, al is er in Discorsi d’Odio I + II meer sprake van continuïteit van de verschillende geluidslagen. Discorsi d’Odio III krijgt dezelfde sissende elektronoise, maar de stemmen zijn nog nauwelijks hoorbaar tussen de sporadische donkere drones en de brommende noise (geen van beide luid of opdringerig overigens), terwijl zich langzaam nieuwe donkere drones vanuit de achtergrond in het soundscape opdringen en het zelfs tijdelijk domineren met instromend gitaargeluid bovenop: atmosferisch en welluidend, want nooit kakofonisch.

Heel divers werk op deze ep met andere woorden, en geluiden die we zelden horen (kant 1), terwijl de beide composities op kant 2 aansluiten bij wat we regelmatig van Ant-zen en Hymen Records te horen krijgen. Al bij al een goed gemaakte ep die dankzij z’n korte speelduur nooit verveelt.

William LIÉNARD
08/11/2015


08/11/2015 : MISE EN ABYME - Crimini d’Odio 08/11/2015 : MISE EN ABYME - Crimini d’Odio

 

Next reviews
TALVEKOIDIK • Spitzbergen
THE GLEANERS • Amateur Best
AMARANTHE • Breaking Point - B-Sides 2011-2015
DESTRUCTION UNIT • Negative Feedback Resistor
DEADFILMSTAR • The Inevitable Rise & Fall Of Fake White &The Ill Fated Tour
NOTHING ALWAYS WORKS • In It
KIRLIAN CAMERA • The Three Shadows
EMPORIUM • Gloomy Shadows
ERDLING • Blitz Und Donner
NIMON • Fear of Change

 

Same combination of genres: AMBIENT + EXPERIMENTAL + INDUSTRIAL
KINGSTUX • Red & Blue
GEORGE SARAH • Timelapse

 

Same genre: AMBIENT
ABYSS X • Pleasures Of The Bull
KID KOALA • Music To Draw To (Satellite)
PIETER VERMEYEN • Inuit
ALICE IN NEVERLAND • L'ile aux Trésors
GLERAKUR • Can't You Wait
CARLO DE FILIPPO • Di Indomito Incanto
MICHEL BANABILA • Early Works/Things Popping Up From The Past
MYRKUR • Mausoleum
RICARDO DONOSO • Quintesence
BRIAN ENO • The Ship

 

Same genre: EXPERIMENTAL
MIRLAND/LARSEN • Disturbia
PARADE GROUND • Sanctuary
THE TEAR GARDEN • The Brown Acid Caveat
BRAND NEW • Science Fiction
THE PHYSICS HOUSE BAND • Mercury Fountain
HAUSCHKA • Live in the AB, Brussels | 07.04.2017
DANIELLE DE PICCIOTTO & ALEXANDER HACKE • Perseverantia
LILIUM SOVA • Lost Between Mounts and Dales/Set Adrift in the Flood of People
SUN RA | MERZBOW • Strange City
LINGOUF • Quatuor Solitaire

 

Same genre: INDUSTRIAL
STIN SCATZOR • Industranquilizer
MORTAL VOID • Of shadows and mirrors
SUPER DRAGON PUNCH!! • Shatter
STACIAN • Person L
HEXHEART • Midnight on a Moonless Night
3TEETH • Shutdown.exe
DIVE • Underneath
LUXVID • Trench
BESTIAL MOUTHS • (Still) Heartless
DATACODE DIVISION • Dissections

Music reviews

20
04
ABYSS X
Pleasures Of The Bull
19
04
APSURDE
See Me Coming
18
04
ANDERS MANGA
Perfectly Stranger
17
04
DARKNESS ON DEMAND
Back To Psychoburbia
16
04
VIKTOR KALIMA
Club Muscle
15
04
PSY'AVIAH
Lightflare

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

21
04
Christina Plays Viola teaser for upcoming EP
16
04
Hatchling release their new single 'Holly'
15
04
Vogue.Noir release Strange.Days
14
04
Mourners release their first songs!
13
04
Empirion sign with Dependent
12
04
Nox Interna will release their EP 'A Minor Road' in May 2018

Concert reviews

19
04
SCORPIONS
Live at Vorst Nationaal - Belgium - 04.04.2018
19
03
FEVER RAY
Live @ AB - Brussels - 15.03.2018
14
03
DER KLINKE - STORY OFF
De Kelk, Brugge - 9 maart 2018
12
03
DISTORTED RETROSPECT
Distorted Retrospect - 6th March 2018 - Charlottesville, VA (USA)
11
03
ERASURE
Erasure “World Be Gone” 2018 tour: Guildford performance at G Live on 20 February, UK
10
03
DRAB MAJESTY
Drab Majesty London show review

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

21
04
SHEDIR
‘I Always Think I’m Gonna Die Tomorrow’
20
04
ADAM USI
You know, art, music and visuals are the package, they are one big thing, they belong to each other. I try to find the jigsaw pieces to paint a all in all picture.
17
04
BYSENSES
We are Just 'People', Not A Superrace
26
03
MANINKARI
‘Sound Has Also A Place In A Process Of Spiritual Healing’
23
03
IRKLIS
‘INDUSTRIAL MUSIC WAS NEVER MADE TO PLEASE ANYBODY’

PHOTOS

16
04
SPARK!
Darkest Night 2018, Jk2470, Retie, Belgium
16
04
LESCURE 13
Darkest Night 2018, Jk2470, Retie, Belgium
16
04
ELM
Darkest Night 2018, Jk2470, Retie, Belgium
16
04
DOGANOV
Darkest Night 2018, Jk2470, Retie, Belgium
08
04
EVANESCENCE
Paleis 12 Brussel
08
04
TRUE ZEBRA
Nachtvlindersfestival Oostmalle
08
04
DARK POEM
Nachtvlindersfestival Oostmalle

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

21
04
HUMINOIDA
Ghosts on Photos
21
04
FRONT 242
Quite Unusual
20
04
MIDAS FALL
Glue
19
04
0KONTROL
Limbo
18
04
CHRISTINE PLAYS VIOLA
Sentenced to fall
17
04
LANA DEL RABIES
Vicious End
16
04
DIAMOND BLACK
Ghost in the Glass