tempobet yeni adresi

EN NL
like this cd review

21/07/2015 : AUTOPSIE D’UNE OMBRE - “Premier EP Éponyme”

AUTOPSIE D’UNE OMBRE

“Premier EP Éponyme”

MusicCD
Cold WaveDark WaveIndustrialSynth Wave

[80/100]   

Self-released
21/07/2015, William LIÉNARD

EN

Behind the French one-man project Autopsy d'une Ombre hides Sébastien Espi. On his first EP, he brings us five compositions which, according to himself in the leaflet, ‘were inspired by Depeche Mode, Joy Division and Kas Product”, but it is especially Ian Curtis who shuffles through his minimalist, dark and industrial music. Espi situates the style of his cool, gloomy and industrial compositions between cold wave, synth wave and post-industrial and that is not so far from the truth.

Deaf begins with what sounds like electronic hand-clapping, with humming synths and strange trumpet-like sounds, topped by a Curtis-like voice, all in the style of the British band, but without guitars and at the pace of a drum machine: dark and gloomy and at the same time melodic and upbeat. The text is obviously sung in English, and you can hardly imagine that this comes from the south of France. For the final, the artist adds whistling synths and industrial noise. In Alone the drums sound dark and emphatically with layered synths, humming in the background and the distorted and echoing voice of Autopsy d'une Ombre: dark as a sublunary Satan in search of prey. The pace is slow and oppressive and the synths descend to the deepest depths of a black soul.

Fate starts with thick layers of trumpet-like and humming synths, emphatic drums and equally emphatic vocals: imploring and threatening, Depeche Mode meets Joy Division, but in one way or another yet very different and recognizable. More English a French band could never sound! Hatred is the most industrial track on this EP: metallic banging, grinding and machine-like synths, exploding drum machines and a voice that sounds like the darkest dark, icy cold, with apocalyptic sirens and screams of fear and horror: no hope and no future, pure hatred.

Feel Inside finally start with ping-pong-like synths, backed by deep buzzing synths and again a voice that comes close to the sound of Ian Curtis: toneless and numb, a depression in full swing. The master could not do better.

Not exactly music for a fun cocktail party, but despite the obvious influences, yet original and promising. And despite the dark tone, there floats a positive atmosphere through these five compositions. It's hard to explain, but the material does not necessarily draw you over the edge of the abyss. Autopsie d'une Ombre, we want to hear more!

Tracklisting:
1. Deaf
2. Alone
3. Fate
4. Hatred
5. Feel Inside

https://www.youtube.com/watch?v=yyrs8U6dC40
http://autopsieduneombre.tumblr.com
https://autopsieduneombre.bandcamp.com 
https://www.facebook.com/autopsieduneombre
 

 

William LIÉNARD
21/07/2015


NL

Achter het Franse eensmansproject Autopsie d’une Ombre gaat de uit Narbonne afkomstige muzikant Sébastien Espi schuil. Op z’n eerste ep brengt hij vijf composities waarvan hij zelf in de bijsluiter zegt dat ze geïnspireerd zijn door Depeche Mode, Joy Division en Kas Product, maar het is vooral Ian Curtis die door z’n minimalistische, donkere en industriële muziek schuifelt. Espi benoemt z’n stijl als coldwave,, synthwave en post-industrial en zo klinken z’n koele, sombere en met industriële klanken omzwachtelde composities inderdaad ook.

Deaf begint met wat op handgeklap lijkt, zoemende synths en vreemde trompetachtige geluidjes waartussen zich een Curtisachtige stem nestelt, helemaal in de stijl van de Britse band, maar zonder gitaren en op het tempo van een drummachine: donker en somber, maar tegelijk ook welluidend en voorzien van een interessant maat. De tekst wordt uiteraard in het Engels gezongen en je kan je nauwelijks voorstellen dat dit uit het zuiden van Frankrijk komt. Voor de finale voegt de artiest fluitend synths toe en een industriële brom. In Alone klinken de drums donker en nadrukkelijk, gelaagde synths zoemen op de achtergrond en vanuit de diepte weerklinkt het distorted stemgeluid van Autopsie d’une Ombre: duister, als een ondermaanse satan op zoek naar prooi. Het tempo is traag en drukkend en de synths dalen af naar de aller diepste krochten van een zwarte ziel.

Fate begint met dikke lagen van trompetachtige en zoemende synths, nadrukkelijke drums en een al even nadrukkelijke zangpartij: bezwerend en dreigend, Depeche Mode meets Joy Division, maar op de een of andere manier toch weer heel anders en tegelijk herkenbaar. Engelser heb je een Franse band nooit horen klinken. Hatred is de meest industriële track op deze ep: metaalachtig gebonk, schurende en machineachtige synths, ontploffende drummachines en een stem die klinkt als het donkerste donker, ijselijk koud, met apocalyptische sirenes als kreten van angst en afschuw: geen hoop meer en geen toekomst, louter haat. 

Feel Inside ten slotte begint met goed klinkende ping-pongachtige synths, gesteund door diepe zoemende synths en opnieuw een stem die in de buurt komt van het geluid van Ian Curtis: toon- en gevoelloos, een depressie in volle gang. De meester zou het niet beter kunnen.

Niet meteen muziek voor een leuke cocktailparty, maar ondanks de genoemde invloeden, toch origineel en veelbelovend. En in weerwil van de donkere toon zweeft er een positieve sfeer door deze vijf composities. Het is moeilijk om uit te leggen, maar het materiaal trekt je niet noodzakelijk over de rand van de afgrond. Van Autopsie d’une Ombre willen we meer horen!

William LIÉNARD
21/07/2015


 

Next reviews
• DETECTIVE MONTALBANO SEASON 6
EYES OF A BLUE DOG • Eyes Of A Blue Dog
JORGE (C-LEKKTOR & DISTURBED FICTION) • Ten Albums That Changed My Life
JOHN LANDIS • Into the Night
ROLANDO SIMMONS • Magical Crystal
SOME KIND OF ILLNESS • Some Kind Of Illness
ROB COHEN • The Boy Next Door
SYSTEM OVERTHROW • System Overthrow
PETER SLABBYNCK (EX-RZ) • Ten Albums That Changed My Life
FRANCIS FORD COPPOLA • Rumble Fish

 

Same genre: COLD WAVE
FAUST PROJECT • The Future Comes On Sleeping Pills
THE MIDNIGHT COMPUTERS • Anxious
HYSTÉRIE • Deuil
MANNEQUIN • From a distance
RINGFINGER • Pressure
DAGEIST • Sexy
MOONLIGHT MEADOW • Moonlight Meadow
NAIROD YARG • Nairod Yarg
THE DEVIL & THE UNIVERSE • Endgame 69:
MEAGER BENEFITS • Crawling

 

Same genre: DARK WAVE
ANTHONY JONES • Farewell To Flesh
THIS ETERNAL DECAY • Silence
OCTOLAB • Mystery Park
AIMAPROJECT • Di AimA Il Segno
SAIGON BLUE RAIN • Pink Obsession
VARIOUS ARTISTS • DARKSIDE OF THE CON III
BLUTENGEL • UN:GOTT
EUROPEAN GHOST • Collections Of Shadows
WANT/ED • Unthinkable
DARK DOOR • Inferno

 

Same genre: INDUSTRIAL
300 000VK • Peter Paradox
FRONT LINE ASSEMBLY • Mechanical Soul
IMPLANT • Phantom Pain
HA:PEOPLE.3.55 • El Dia de la Bestia, Part 2 : WAR!
PORTION CONTROL • SEED EP 2
DIVE • Where do we go from here
SUICIDE COMMANDO • Mindstrip Redux
JESU • When I Was Small
PORTION CONTROL • SEED EP1
ALSO • Live in Celovec

 

Same genre: SYNTH WAVE
NUOVO TESTAMENTO • New Earth
ABSOLUTE BODY CONTROL • A New Dawn
BLACK SNOW IN SUMMER • Lost Feelings
CAUSENATION • Promises of hope and fear
RUE OBERKAMPF • Negativraum
VIOLENT VICKIE • Blame
SHE HATES EMOTIONS • Melancholic Maniac
MORE EPHEMEROL • Obituary Templates
L'AVENIR • Requiem And Live
STAATSEINDE • Dreiheit

Music reviews

12
05
NUOVO TESTAMENTO
New Earth
11
05
THE RORSCHACH GARDEN
Dangerous Isolation Site
07
05
CRIPPLED BLACK PHOENIX
Ellengæng
06
05
INSTITUTE FOR THE CRIMINALLY INSANE
Classic Chevrolet
05
05
PESCH
Melba
22
04
PINK TURNS BLUE
There Must Be So Much More

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

15
05
On this day, 31 years ago, British post-punk band Wire released their 7th studio album Manscape
13
05
Today it’s exactly 24 years ago Nine Inch Nails released their The Perfect Drug (Versions) EP!
11
05
Today it’s been 34 years since NITZER EBB released their legendary debut album That Total Age!
10
05
Dead Can Dance's Lisa Gerrard and Jules Maxwell release outstanding 'Burn' LP.
08
05
41 years ALAN VEGA · MARTIN REV or THE SECOND SUICIDE ALBUM!
07
05
This month it’s been 43 years since Kraftwerk released Die Roboter / The Robots!

Concert reviews

24
09
RED ZEBRA
29 augustus 2020 - Zarlarswing

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

20
04
TERMINAL SERIOUS
I ask myself time after time: can love still save us?
15
04
BLEEDING RAVEN
Never really took myself serious... still don’t...
12
02
DIVE
We All Can Ask Us The Question ‘Where Do We Go From Here?'
10
02
RAYMOND WATTS (PIG)
'It’s not a re-discovery. It’s finding the way in to let the stuff out...'
02
02
JOHN 3:16
I regularly come across animal remains at various stages of decomposition. That started to affect me, and that's where the concept of the record was born.

PHOTOS

15
04
FAD GADGET
Mean Fiddler, London, England
25
09
PETER HEPPNER
Strandkorb Open Air Mönchengladbach
20
09
STAR-INDUSTRY
Liège New Wave Festival
20
09
DEER DEAR
Liège New Wave Festival
20
09
LARVA
Liège New Wave Festival
20
09
LIZARD SMILE
Liège New Wave Festival
20
09
DELERITAS
Liège New Wave Festival

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

15
05
THE ARCH
Dark Room
14
05
CLOCK DVA
The Hacker
13
05
BULLET HEIGHT
Hold Together
12
05
GERTRUD STEIN
U-bahn
11
05
DEAD WHEN I FOUND HER
Downpour
10
05
CHRISTINE PLAYS VIOLA
Sentenced to fall
09
05
WANT/ED
(You) Won't Regret