New album will be released on 23rd April. Between esotericism and myth, Geometric Vision show how darkwave sounds at the foot of Mount Vesuvius.
New Geometric Vision album, FIRE! FIRE! FIRE! is out on 23 April for the Italian-Swiss label Swiss Dark Nights.
It has been recorded and mixed at the Italian Sound Lab Studio in Nola (Naples) and Mastered by Marco Milanesio at O.F.F. Studio in Turin.
The visionary cover art was created by the artist Elettra Cuivre who worked with the band for years and has also collaborated on the lyrics on this record.
There will be also a special guest, Volkan Caner of She Past Away, who will sing on a track.
FIRE! FIRE! FIRE!, almost like an alarm, a premonition of misfortune but also a cry of liberation, an attempt to escape from the evil that afflicts us, enveloped in flames.
The record is a mystical journey between ancestral esotericism and contemporary awkwardness.
A symbolic succession of ancient legends, ruins, statues, volcanoes, natural calamities and magic.
The scenario is mental but with strong references to the homeland: Naples, Pompeii, Vesuvius and the Caldera Flegrea - the place where the video of the first single Apocalypse Queen released in June 2017 was shot - but also the Orient, Latin America, Africa.
Geometric Vision formed in Naples in 2012 and is composed of Ago Giordano, Gennaro Campanile and Roberto Amato.
The debut album was released in 2013 with references to Cold Wave. In 2015 the second album "Virtual Analog Tears" was released, characterised by a greater sound research and the vision of the band becomes less geometric and more dystopian.
The two albums received generally positive reviews in Italy and abroad and Geometric Vision are inserted in the list of the new post-punk/darkwave contemporary bands.
In FIRE! FIRE! FIRE! Geometric Vision explore a new consciousness of themselves and of what surrounds them, leaving for a while the cold and dreamy dimension of the previous works to let themselves be enveloped by the flames of a sacred fire.
Het nieuwe album wordt uitgebracht op 23 april. Tussen esoterie en mythe toont Geometric Vision hoe darkwave klinkt aan de voet van de Vesuvius.
Nieuw Geometric Vision-album, FIRE! FIRE! FIRE! is uit op 23 april op het Italiaans-Zwitserse label Swiss Dark Nights.
Het is opgenomen en gemixt in de Italiaanse Sound Lab Studio in Nola (Napels) en mastered door Marco Milanesio in O.F.F. Studio in Turijn.
De visionaire cover art is gemaakt door de kunstenaar Elettra Cuivre die al jaren met de band samenwerkt en ook heeft meegewerkt aan de teksten op dit album.
Er zal ook een speciale gast zijn, Volkan Caner van She Past Away, die op een nummer zal zingen.
FIRE! FIRE! FIRE!, bijna als een alarm, een voorgevoel van ongeluk, maar ook een kreet van bevrijding, een poging om te ontsnappen aan het kwaad dat ons in vuur en vlam hult.
De plaat is een mystieke reis tussen voorouderlijke esoterie en hedendaagse onhandigheid.
Een symbolische opeenvolging van oude legendes, ruïnes, standbeelden, vulkanen, natuurlijke rampen en magie.
Het scenario is mentaal maar met sterke verwijzingen naar het thuisland: Napels, Pompeii, de Vesuvius en de Caldera Flegrea - de plaats waar de video van de eerste single Apocalypse Queen die in juni 2017 werd uitgebracht, werd opgenomen - maar ook de Oriënt, Latijns-Amerika, Afrika.
Geometric Vision werd in 2012 opgericht in Napels en bestaat uit Ago Giordano, Gennaro Campanile en Roberto Amato.
Het debuutalbum werd in 2013 uitgebracht met verwijzingen naar de cold wave. In 2015 werd het tweede album "Virtual Analog Tears" uitgebracht, dat wordt gekenmerkt door een beter geluidsonderzoek en de visie van de band minder geometrisch en dystopischer wordt.
De twee albums kregen over het algemeen positieve recensies in Italië en in het buitenland en Geometric Vision is opgenomen in de lijst van de nieuwe post-punk / darkwave hedendaagse bands.
In FIRE! FIRE! FIRE! neemt Geometric Vision een nieuw bewustzijn van zichzelf en van wat hen omringt, en laat een tijdje de koude en dromerige dimensie van de vorige werken over om zich te laten omhullen door de vlammen van een heilig vuur.
New-Wave and Minimal high mass Waveteef from 30 March to 1 April - Fort II - Wommelgem - B
New-Wave and Minimal high mass Waveteef from 30 March to 1 April
2018 has another edition of the Waveteef festival and this year it will start on Friday 30th of March. This year will be a mini-jubilee edition as it is the festival's fifth edition.
The cosy festival can be best to described as a three-day long high mass for obscure, but yet very danceable, New Wave in all its forms. Also this year they have again chosen for a very eclectic mix of bands.
So the Friday is the opener, Werther Effekt, a band of Brazilian ladies that are currently housed in Leipzig, Germany. Their music is raw and dirty, the way Waveteef likes it. Assertive vocals and sizzling, almost aggressive minimal synth. The second act on Friday, Blind Delon, a fairly recent band in the New Wave environment but they are already, rightly, played a lot at parties and radio shows. This three-headed band consists of young French guys who feel like fish in water in the world of drum computers and synths. The headliner on Friday night is perhaps the jewel of this line-up. The Polish band Super Girl & Romantic Boys. They play very catchy synth-pop with the necessary social criticism. Although that will be difficult to understand for the average festival goer after all, as they sing in their mother tongue...
On Saturday, Leather Ladder is the opener. If you like extravagant shows, you will certainly not be disappointed. It is a project by Petra Flurr. You could classify this band with the tag EBM but the synth-wave remains explicitly present. Then comes the melancholy sound of Tango Mangalore. This man sails the world's oceans professionally and that is also the central theme in his music. Released on the fantastic Fabrika Records label, known by insiders as the Lebanon Hannover label. The headliner on Saturday is Circa Tapes, a one-man project that combines electro, techno and minimal synth with the necessary dark touch. The tracks are exhilarating and extremely danceable.
Sunday, the third and final day of the Waveteef festival, starts with Raderkraft. Although this Dutch project supports electro influences, their main inspiration came from the Neue Deutsche Welle. Very exciting tracks with German vocals. As a second act for Sunday you will get the Belgian Luminance. No longer unknown in the Belgian New Wave scene and that is absolutely well deserved. The music is very emotional, melancholic and yet extremely danceable. As headliner on Sunday, there is finally Pure Ground, an American band that seeks its influences in the industrial and noise world but also remains faithful to the minimal synth genre. These guys have stage presence and will undoubtedly blow you away!
Of course there is also a wide range of international DJs who play the best of the new wave / Neue Deutsche Welle / minimal synth / postpunk and Italo disco. Those DJs are explicitly asked by the organizers not to play classics but to look for other danceable pearls in the bottomless pit called New Wave.
The festival takes place in one of the quarters of the great 19th century fortress of Wommelgem (Antwerp) / JH De WOMMEL (Fort II street).
More info & tickets:
New-Wave en Minimal hoogmis Waveteef van 30 maart tot 1 april!
Op 30 maart start er opnieuw een editie van het Waveteef festival. Dit jaar wordt al een mini-jubileum want het festival is aan z’n 5de editie toe.
Het gezellige festival kan nog het best omschreven worden als een drie dagen durende hoogmis voor obscure, maar heel dansbare new wave in al z’n vormen. Dit jaar is er opnieuw gekozen voor een zeer eclectische mix van bands.
Op vrijdag is de opener Werther Effekt, Braziliaanse dames die momenteel gehuisvest zijn in Leipzig, Duitsland. Hun muziek is rauw en vuil, zoals ze het graag hebben bij Waveteef. Assertieve vocals en nazinderende, haast agressieve minimal synth. Als tweede act op vrijdag speelt Blind Delon, een vrij recente band in het new wave milieu die toch (en dat is terecht) veel gedraaid wordt op feestjes en radioshows. Deze driekoppige band bestaat uit Franse jonge gasten die zich als visjes in het water voelen in de wereld van drumcomputers en synths. De headliner op vrijdag is misschien wel het pareltje van deze line-up: de Poolse band Super Girl & Romantic Boys. Ze spelen zeer catchy synthpop met de nodige maatschappijkritiek. Dat laatste zal wel moeilijk te begrijpen zal zijn voor de gemiddelde festivalganger; ze zingen immers in hun moedertaal…
Op zaterdag bijt Leather Ladder de spits af. Als je van extravagante shows houdt, zul je hier zeker niet op je honger blijven zitten. Het is een project van Petra Flurr. Je kan he onder de noemer EBM klasseren, maar de synthwave blijft nadrukkelijk aanwezig. Daarna volgt het melancholische geluid van Tango Mangalore. Deze man vaart beroepsmatig de wereldzeeën af en dat is ook het centrale thema in z’n muziek. Gereleased op het fantastische label Fabrika Records, bij de incrowd bekend van de Lebanon Hannover releases. De headliner op zaterdag is Circa Tapes, een éénmansproject dat electro, techno en minimal synth weet te combineren en er de nodige zwarte toets aan geeft. De tracks zijn begeesterend en enorm dansbaar.
Op zondag start de derde en laatste dag van het Waveteef festival met Raderkraft. Dit Nederlandse project steunt op electro-invloeden maar haalt de mosterd toch vooral bij de Neue Deutsche Welle. De tracks zijn heel opzwepend en zitten boordevol Duitse vocals. Als tweede act voor zondag krijgt u het Belgische Luminance. Geen onbekende meer in het Belgische new wave landschap en dat is absoluut welverdiend. De muziek is heel emotioneel, melancholisch en toch uitermate dansbaar. Als headliner op zondag is er ten slotte Pure Ground, een Amerikaanse band die z’n invloeden zoekt in de industrial en noise wereld maar tegelijk trouw blijft aan het minimal synth genre. Deze jongens hebben absoluut podiumpresence en zullen je ongetwijfeld van je sokken blazen.
Verder is er een ruim aanbod aan internationale dj’s die het beste spelen van de new wave / Neue Deutsche Welle/ minimal synth / postpunk en Italo disco. De dj’s krijgen van de organisatoren uitdrukkelijk de vraag geen classics te spelen maar op zoek te gaan naar andere dansbare parels in de bodemloze put die new wave heet.
Het festival gaat door in Wommelgem, Antwerpen in JH De WOMMEL (Fort II-straat).
Tickets & info:
Facebook
This month it is 41 years ago Kraftwerk released Trans Europe Express (March 1977), their sixth studio album. The album was recorded during the summer of 1976 in their Kling Klang Studios and released on their own label Kling Klang Records. Two singles were taken from this album, Trans-Europe Express and Showroom Dummies. It was the first Kraftwerk album that was recorded in two different versions. One in English, one in German. The song Showroom Dummies was also released in France and Belgium as Les Mannequins, with the lyrics sung in French. The original German title was Schaufensterpuppen.
Musically Kraftwerk again moved further away from their improvised instrumental Krautrock style, fine tuning their tracks into more melodic electronic compositions.
The introduction of the analogue and customized 32-step Synthanorma Sequenzer with 16 channels was an important game-changer on this record. Kraftwerk also went to railway bridges to listen and analyze the sound of trains passing by which they altered slight to make it more danceable.
The lyrics on Trans Europe Express refer to David Bowie’s album Station To Station and to the actual event of Rafl Hütter and Florian Schneider meeting Bowie in Germany. At that time Bowie was living and recording in Berlin with Iggy Pop (The Stooges). Ralf Hütter refered several times to Iggy Pop And The Stooges as his most favourite band.
Joy Division singer Ian Curtis introduced Kraftwerk to his bandmates and insisted Trans Europe Express was played every time before the band went on stage.
Siouxsie And The Banshees covered the song The Hall Of Mirrors on their cover album Through The Looking Glass (1987). A cover version that todays only remaining original Kraftwerk member today, Ralf Hütter, hailed in glowing terms as extraordinary version.
Many still see this album as one of the most important pop albums of the last decades.
Trans Europe Express (Lyrics)
Trans Europa Express
Trans Europa Express
Trans Europa Express
Trans Europa Express
Rendez-vous auf den Champs Elysees
Verlass Paris am Morgen mit dem TEE
In Wien sitzen wir I'm Nachtcafe
Direkt Verbindung TEE
Wir laufen 'rein in Düsseldorf City
Und treffen Iggy Pop und David Bowie
Trans Europa Express
Songwriters: Emil Schult / Ralf Huetter
24.03 LeFantastique.Night XLXIV with Bettina Köster (Malaria!) & Mona Mur!
LeFantastique.Night XLXIV
Botanique (chicory bar) - Brussels - 24 March 2018 - 20:00
With this 54th edition, Fantastique.Night returns to the Berlin of the late 1980s, during the endless nights, the Cold War and the sultry Berlin. Two musicians created a furore: Bettina Köster (Malaria !, Mania D., Matador) and Mona Mur, at the head of an all-star band, including Alexander Hacke and FM Einheint from Einstürzende Neubauten. They were mainly occupied with what lived underground and had a maniacal intensity, with slow rhythms, morbid but yet stylish. Together they created a style that would last a long time yet. Koster then moved to New York and Italy, while Mur went to Poland, both without stopping their musical activities. In the Summer of 2017 Bettina Köster released her album Kolonel Silvertop, and we can also expect a new album by Mona Mur in the spring of 2018.
These two icons each receive reinforcements from, respectively, En Esch (ex-KMFDM) for Mona Mur and Klaus Krüger (Tangerine Dream, Iggy Pop) for Bettina Köster. Hano-Ah will open and warm up the audience.
As always, the concerts will be provided with appropriate DJ sets, before, in between and after!
Facebook
Info & Tickets
|
LeFantastique.Night XLXIV |
|
|
Met deze 54ste editie keert Fantastique.Night terug naar het Berlijn van eind jaren ‘80, tijdens de eindeloze nachten, de koude oorlog en het broeierige Berlijn. Twee muzikanten maakten furore: Bettina Köster (Malaria!, Mania D., Matador) en Mona Mur, aan het hoofd van een allstar band, waarvan ook Alexander Hacke en FM Einheit van Einstürzende Neubauten. Ze hielden zich vooral bezig met wat ondergronds leefde met een maniakale intensiteit, met trage ritmiek, morbide en toch stijlvol. Samen schiepen ze een stijl die nog lang zou nazinderen. Köster verhuisde nadien naar New York en Italië, terwijl Mur naar Polen trok, zonder evenwel hun muzikale activiteiten te staken. In de zomer van 2017 brengt Bettina Köster haar album Kolonel Silvertop uit, terwijl we in de lente van 2018 een nieuw album mogen verwachten van Mona Mur. Deze twee iconen krijgen elk versterking van En Esch (ex-KMFDM) voor Mona Mur en Klaus krüger (Tangerine Dream, Iggy Pop) voor Bettina Köster. Hano-Ah mag ons opwarmen voor dit alles. Zoals steeds zullen de concerten vooraf, tussendoor en aansluitend voorzien zijn van een passende DJ-set.. |
Today, exactly 28 years ago, Nine Inch Nails released their second single Head Like a Hole!
Today, exactly 28 years ago, Nine Inch Nails released their second single Head Like a Hole (HALO 3) taken from their debut album Pretty Hate Machine.
The single received massive critical acclaim and got heavy rotation on radiostations and MTV. Head Like A Hole became an instant (underground) hit and remains upon today still one of NIN’s main artifacts.
The song was covered by many artists since, amongst those DEVO and Nu-Metal band Korn.
Head Like A Hole - Lyrics
God money I'll do anything for you.
God money just tell me what you want me to
God money nail me up against the wall.
God money don't want everything he wants it all.
No you can't take it
No you can't take it
No you can't take that away from me
No you can't take it
No you can't take it
No you can't take that away from me
Head like a hole.
Black as your soul.
I'd rather die than give you control.
Head like a hole.
Black as your soul.
I'd rather die than give you control.
Bow down before the one you serve.
You're going to get what you deserve.
Bow down before the one you serve.
You're going to get what you deserve.
God money's not looking for the cure.
God money's not concerned with the sick among the pure.
God money let's go dancing on the backs of the bruised.
God money's not one to choose
No you can't take it
No you can't take it
No you can't take that away from me
No you can't take it
No you can't take it
No you can't take that away from me
Head like a hole.
Black as your soul.
I'd rather die than give you control.
Head like a hole.
Black as your soul.
I'd rather die than give you control.
Bow down before the one you serve.
You're going to get what you deserve.
Bow down before the one you serve.
You're going to get what you deserve.
Bow down before the one you serve
You're going to get what you deserve.
Bow down before the one you serve.
You're going to get what you deserve.
Head like a hole.
Black as your soul.
I'd rather die than give you control.
Head like a hole.
Black as your soul.
I'd rather die than give you control.
Head like a hole.
Black as your soul.
I'd rather die than give you control.
Head like a hole.
Black as your soul.
I'd rather die than give you control.
Bow down before the one you serve.
You're going to get what you deserve.
Bow down before the one you serve.
You're going to get what you deserve.
Bow down before the one you serve.
You're going to get what you deserve.
Bow down before the one you serve.
You're going to get what you deserve.
Songwriters: Trent Reznor














