
A vinyl reissue of Aksak Maboul's seminal album 'Onze danses pour combattre la migraine'
Here's at last the vinyl reissue of the seminal album, recorded in 1977 by Crammed founder Marc Hollander with Vincent Kenis (a.o. producer of the Congotronics series), and originally released on Marc Moulin's ephemeral Kamikaze label. The reissue is already creating quite a stir (the initial pressing sold out immediately, a couple of weeks ago, and the LP will again be available in a few days).
In the spring of 1977, two young Belgian musicians who call themselves Aksak Maboul (Hollander & Kenis) set out to record an album in which they playfully fused and deconstructed all kinds of genres to create their own musical world. Three years later, Hollander founded the Crammed label.
Leapfrogging over style & genre boundaries, they took in elements of rock, electronics, jazz, early 20th century classical, imaginary African & Balkan music, American minimalism, and even proto-techno (as in the surprising track Saure Gurke, which foreshadows some characteristic Detroit techno riffs by a good ten years).
"Onze Danses…" became a cult album, and can retrospectively be viewed as a manifesto for the Crammed aesthetics, a blueprint for some of the directions which the label went on to follow during the next few decades.
Audience interest in the music of Aksak Maboul has been constant over the years, and has significantly increased since last year's release of the band's "lost" avant-pop opus, Ex-Futur Album, which was enthusiastically welcomed, and led Marc Hollander and (Honeymoon Killers singer) Véronique Vincent to form a new band and play shows for the first time since the 80s.
Onze danses pour combattre la migraine is reissued with its original 1977 artwork. It contains a double insert with texts and pictures, as well as a digital download code for the album plus three bonus tracks.
Also out shortly: a digital single featuring remixes of two tracks from "Onze danses" by Parisian electronic music producer Krikor.
Peek-A-Boo presents the newest video by Willow.
Enjoy a mirrored-reality with the members of Willow in their trippy single-take music video for the single, 'Danger'.
Willow weet van aanpakken als het om videoclips draait! In het verleden sleepte de band hiervoor al verschillende prijzen in de wacht - o.a. een MIA-award voor beste videoclip - dankzij het slimme gebruik van augmented reality in de videoclip bij de single ‘Sweater’.
Ook het vindingrijke ‘Danger’ is niet onopgemerkt gebleven. De set up? 18 spiegels, 1 GoPro camera en 1 enkele take. Het resultaat? Een tegelijk grappige en ingenieuze videoclip met vreemde dansroutines en slimme reflectietrucs.
GoPro (het bedrijf achter de kleine en uiterst flexible GoPro camera) is dol op de clip en plaatste de video op haar officiële YouTube kanaal dat meer dan 3,3 miljoen volgers telt. Op enkele dagen tijd werd de videoclip bijna 102.000 keer bekeken!
Willow en vaste regisseur Filip Sterckx bewijzen opnieuw een winnend team te zijn.
Op 3 oktober spelen Willow een exclusief concert in Het Depot waarbij ze samen met een selectie muzikale vrienden het podium delen. Niet te missen!
WILLOW & FRIENDS, LIVE @ HET DEPOT, LEUVEN – 03.10.2015
The young band from Gent will be unfolding their cristalline soundscapes and dreamy, subtle melodies on
Friday, Oct10 at 9pm at Salle Henri Le Boef.
Considered as one of the most refined Belgian bands, admired by international media and adored by a devoted
audience (whose enthusiasm contrasts with the musicians’ quasi-proverbial restraint), Amatorski are currently
working on a new album, from which they’ll premiere some excepts at this concert.
They’ll perform with their new line-up, which includes an additional musician.
Released in 2014, their previous album From Clay To Figures was elected by the media in the northern part of the
country as one of the best Belgian albums of the year.
Amatorski have adapted their emblematic track Come Home for the BBC series The Missing, which used it as its title tune.
The series is currently aired by the RTBF and was/will be shown on TV around the world.
Location : AB Club
Starts: 19.00hrs
Organization: AB
Genre: Pop
Price: € 21.00
After their huge success with debut 'K', packed with hits like ' Tattva ' and ' Govinda ' , and from '96 world hit " Hush " (the original was from Joe South , also done by Deep Purple ), the band split in '99.
Five years later Crispian Mills resurrected Kula Shaker with albums' Strange Folk "( '07 ) and" Pilgrims Progress "( '10).
Concert
Locatie: AB Club
Aanvang: 19:00u
Organisatie: AB
Genre: Pop
Prijs: €21.00
Als een hardnekkige en erg smakelijke hallucinogene paddenstoel schiet psychpop-icoon Kula Shaker telkens opnieuw uit Britse grond. Na hun gigantisch succes met debuut ‘K’, volgestouwd met hits als ‘Tattva’ en ‘Govinda’, uit ’96 en wereldhit ‘Hush’ (het origineel is van Joe South, ook gecovered door Deep Purple) splitte de groep in ‘99.
Vijf jaar later trapte opper-Shaker Crispian Mills Kula Shaker terug op gang met albums ‘Strangefolk’ (’07) en ‘Pilgrims Progress’ (’10) als gevolg maar sinds enkele jaren bleef het wederom stil rond de band. Tot een tijdje geleden het nieuws binnenwaaide dat ze in alle luwte broeden op een nieuwe plaat en een heuse comeback. Met een exclusieve show in AB Club erachteraan!
Kiss The Anus Of A Black Cat are back with a brand new album on Zeal Records.
Catch them live:
10/11 ab, Brussels
25/11 nijdrop opwijk
17/12 handelsbeurs Gent.
According to the band, their brand new album will sound likeThe Soft Moon, Virgin Prunes and Throbbing Gristle who are making a Fad Gadget song.
Live:
10/11 ab
25/11 nijdrop opwijk
17/12 handelsbeurs gent
Met ‘To Live Vicariously’, de zesde plaat van Kiss The Anus Of A Black
Cat, zegt Stef Heeren de dronefolk van weleer voorgoed vaarwel. In zijn muziek knetteren voortaan ijle, industriële synths en mechanische drums; alsof The Soft Moon, Virgin Prunes en Throbbing Gristle samen een nummer van Fad Gadget in elkaar knutselen.
'To Live Vicariously' is een driehoeksverhouding tussen post-punk, industrial en darkwave. Het is een album, halfweg tussen hemel en hel, dat begeestert én aanstekelijk is, tegelijk warm én koud klinkt. 'Alle nummers zijn ontstaan in de krochten van mijn geest', lacht Heeren. 'Het resultaat is donker, maar Kwinten (Mordijck, synths) en Koen (Gisen, producer) waakten erover dat de muziek niet té obscuur zou klinken. Het eindresultaat moest toegankelijk blijven voor de luisteraar.’
K.T.A.O.A.B.C is niet langer een soloproject, maar een volwaardige band. 'Ik beslis nog steeds hoe de muziek zal klinken, maar de input en invloeden komen nu ook van de andere bandleden. En met deze sterke muzikanten rond mij, zie ik gewoon dat de band groeit.' Stef Heeren en Kwinten Mordijck tekenden de eerste schetsen van 'To Live Vicariously' uit, Matthias Debusschere (bas, synth) en Jonathan Callens (drums) kleurden de tracks mee in. 'Het is overigens de verdienste van de band dat de nummers hedendaags klinken, en geen slechte kopie van de jaren tachtig zijn', aldus Heeren.
Als Heeren zijn duivels ontbindt, druipt er spontaan angstzweet over je rug. 'To Live Vicariously' verandert elke tien seconden van versnelling, zit vol verraderlijke uitbarstingen, en is met voorsprong de meest punky plaat van K.T.A.O.A.B.C. 'Ik kom uit het punkmilieu. Deze cd voelt als thuiskomen', grijnst de frontman. 'Dat Crass, de legendarische anarchistische punkband, één van mijn grote invloeden is, zegt veel over de inhoud van onze nummers. Toen Koen, onze producer, de titeltrack voor de eerste keer hoorde, riep hij: 'precies een revolutie!' Dat is exact het gevoel dat we bij de luisteraar willen oproepen. 'To Live Vicariously' is een auditieve opstand, maar er schuilt evenveel maatschappijkritiek als hoop achter de muziek.'
Synths zo scherp als een glassnijder, drums die op je hoofd, hart én benen mikken: 'To Live Vicariously' is een plaat die in de kleren blijft hangen; één die úren nazindert. ‘Hoe meer mensen de muziek appreciëren, hoe beter. Maar ik besef dat het nooit mainstream zal worden’, besluit Stef Heeren. En dat hoeft ook niet. Kiss The Anus Of A Black Cat zit nu al tien jaar in de underground, en zit daar nog steeds goed.