tempobet yeni adresi

EN NL
like this concert review

22/02/2015 : ALISON MOYET - The Minutes Tour (Antwerpen, Arenbergschouwburg, 21/02/2015)

ALISON MOYET

The Minutes Tour (Antwerpen, Arenbergschouwburg, 21/02/2015)

Concert
Electro Pop

[100/100]   
22/02/2015, William LIÉNARD

EN

In the fall of 2014, Alison Moyet had to cancel her performance in the Arenberg Theatre because of personal issues. Last Saturday she finally stood on the stage in Antwerp. The fans had waited a long time, but they retaliated with an exuberant welcome applause. Central to the concert was Alison Moyet’s recent album The Minutes (2013), which, as announced by the artist herself, heralds her return to electronics, for which she could count on two strong keyboardists (John Garden & Sean McGhee).

With Horizon Flame from the recent album, the concert got underway. Solid beats and deafening electro were launched in the theatre. No visuals were used and they were not needed, because the beautiful light show changed the scene of the Arenberg for two hours in a swirling disco. Alison Moyet - perfect slim again - was dressed in a simple black outfit. The contribution of her companions was limited to the music and - in the case of Sean McGhee - to perfectly sung vocals.

Nobody's Diary, from the second and last Yazoo album (1983), was the first reference to the successful start with Vince Clark. The remake of Ordinary Girl (from Raindancing, 1987) and Is this Love? (from the same album), both got a new and more quiet arrangement and electro sounds instead of guitars. In between Alison Moyet took the time for a chat, including a visit to a movie theatre in Amsterdam, which resulted in the beautiful Filigree. She treated the audience on the first Yazoo hit Only You and did quite some songs of the new album (e.g. Winter Kills, Remind Yourself and Changeling). It must be said that the material of The Minutes is strong and that it is in no way inferior to the old Yazoo and Moyet material. On the contrary!

Situation could not be missed. But the intro went wrong, and so the artist decided to resume the song. And when the chorus sounded from the speakers, a shock wave ran through the Arenberg theatre. The audience jumped up from the comfortable chairs and transformed the room into a swirling disco, and even good-looking middle-aged ladies suddenly went crazy! A good performer knows how to take advantage of that situation, and that is what Alison Moyet did: after the beautiful All Cried Out and a stunning version of Whispering Your Name (Essex, 1994), she ended the encores with a heavenly All Cried Out and then a devastating version of Don't Go.

No, the 54 -year-old Alison Moyet didn't take the easy way by falling back on her all-time greatest hits. The concert featured a lot of strong compositions from the new album The Minutes, while the old material was put in a new and fresh outfit. In terms of musical entertainment, the approach was unfussy and contemporary and visually, this was simply a great show.

William LIÉNARD
22/02/2015


NL

In de herfst van 2014 moest Alison Moyet haar optreden in de Arenbergschouwberg afzeggen wegens een sterfgeval in haar naaste omgeving, maar afgelopen zaterdag stond de Britse zangeres dan toch op het Antwerpse podium. De fans hadden geduld moeten oefenen, maar ze namen meteen wraak met een uitbundig welkomstapplaus. Centraal in het concert stond Alison Moyets recente album The Minutes (2013), dat, zoals de artieste zelf aankondigde, haar terugkeer naar de elektronica inluidt, en daarvoor kon ze een beroep doen op twee ijzersterke keyboardspelers (John Garden & Sean McGhee).

Met Horizon Flame uit het recente album, werd het concert op gang getrokken. Stevige beats en loeiharde electro werden de zaal ingejaagd en dat zou de driekoppige band tot en met de bisnummers volhouden. Geen visuals deze keer en die waren zelfs niet nodig, want de prachtige lichtshow toverde de scène van de Arenberg twee uur lang om tot een wervelende hightech disco. Alison Moyet – al enige jaren weer perfect slank – had voor de gelegenheid een sobere zwarte outfit aangetrokken, en haar begeleiders beperkten hun aanwezigheid tot het bedienen van de instrumenten en - in het geval van Sean McGhee – tot het leveren van perfecte vocale bijdragen, waardoor het publiek minimaal werd afgeleid en de muziek en de artieste op elk moment in het centrum van de actie stonden.

Nobody’s Diary uit het tweede en tegelijk laatste Yazoo-album (1983) was een eerste verwijzing naar de succesvolle beginperiode met Vince Clark, de remake van Ordinary Girl (uit Raindancing, 1987) kreeg net als Is this Love? (uit hetzelfde album) een nieuw en rustiger arrangement en electrogeluid i.p.v. gitaren, waardoor vooral Is This Love? een totaal andere indruk maakt. Tussendoor nam Alison Moyet de tijd voor een korte babbel, o.a. over een bezoek aan een bioscoop in Amsterdam, dat resulteerde in het prachtige Filigree, en ze trakteerde het publiek op de allereerste Yazoo-hit Only You, dat naar ons gevoel van een wat rustiger arrangement en een dito begeleiding was voorzien, maar dat toch uitstekend overeind bleef. Tussendoor passeerden de songs uit The Minutes de revue (o.a. Winter Kills, Remind Yourself en Changeling), en het moet gezegd dat het materiaal uit dit album niet onder moet doen voor de oude Yazoo- en Moyet-hits, want het gaat om oersterke composities, die het publiek in de Arenberg wist te appreciëren.

Situation mocht uiteraard niet ontbreken, maar dat ging even fout en dus besloot de artieste om de song te hernemen. Toen het refrein uit de boxen schalde, ging er een schokgolf door de Arenbergschouwburg, veerde het publiek op uit de comfortabele stoelen en toverde de zaal om tot een kolkende discotheek, en gingen zelfs goed uitziende dames van middelbare leeftijd plots uit de bol. En een rasartiest weet natuurlijk hoe je daar je voordeel mee doet en dat deed Alison Moyet, want na prachtige versies van All Cried Out en Whispering Your Name (uit Essex, 1994), besloot ze de toegift met het al even wondermooie All Cried Out en de alles verwoestende afsluiter Don’t Go.

Wie had verwacht dat Alison Moyet het zich op haar 54ste gemakkelijk zou maken door terug te vallen op de grootste hits uit haar eigen carrière en uit de Yazoo-catalogus, die kwam bedrogen uit, want ze bracht heel wat sterke composities uit het album The Minutes, terwijl de oude hits in een nieuw kleedje waren gestopt, en qua muzikale omlijsting was er sprake van een strakke en eigentijdse no-nonsense aanpak in een visueel niet minder dan perfecte show.

William LIÉNARD
22/02/2015


22/02/2015 : ALISON MOYET - The Minutes Tour (Antwerpen, Arenbergschouwburg, 21/02/2015) 22/02/2015 : ALISON MOYET - The Minutes Tour (Antwerpen, Arenbergschouwburg, 21/02/2015) 22/02/2015 : ALISON MOYET - The Minutes Tour (Antwerpen, Arenbergschouwburg, 21/02/2015)

Music reviews

04
08
CODE INDIGO
Endgame - The Best Moves
22
07
RED LORRY YELLOW LORRY
Strange Kind Of Paradise
28
06
S.Y.P.H.
Album 4
27
06
A FLOCK OF SEAGULLS
Some Dreams
26
06
BRIDES
Sandcastle
24
06
THE LIGHT DREAMS
Málverk

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

08
08
35 years of Head/Down with MOEV
01
08
This month, 42 years ago, Nitzer Ebb recorded their first demo Basic Pain Procedure!
30
07
On this day, 46 years ago, British punk rocker Johnny Rotten appeared on BBC TV's 'Juke Box Jury'.
29
07
MARIE ANN HEDONIA Weaves A Cinematic Web Of Destruction In New Music Video
29
07
“Nothing For Nothing” Marks Dark, Triumphant Return of Dirk Da Davo's Neon Electronics
28
07
27 years Obsolete with Fear Factory!

Concert reviews

22
04
GAVIN FRIDAY
Live at 404 / De Vooruit - Ghent - 01/04.2025
28
11
BELGIAN ELECTROWAVE IS NOT DEAD 3
Belgian ElectroWave Is Not Dead 3

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

29
07
EX-VOTO
“Decisions. In a modern time. Transmissions. From the inner mind.“
21
07
RED LORRY YELLOW LORRY
“Oh who gave us this today. Will see tomorrow fade away.“
18
07
THE RED MOON MACABRE
“The Dance Of Death. Calamity Cold. The Dance Of Death. Living In A Dark World.”
17
07
GHOSTING
“And the shadows float ahead.“
14
07
CRYPTOCHROMA
'I have a profound passion for dystopian, post apocalyptic and scientific themes.'

PHOTOS

23
07
DUCTAPE
Amphi Festival Keulen
23
07
BLOODY DEAD AND SEXY
Amphi Festival Keulen
23
07
SKYND
Amphi Festival Keulen
23
07
ROME
Amphi Festival Keulen
23
07
REIN
Amphi Festival Keulen
23
07
DIE KRUPPS
Amphi Festival Keulen
23
07
HELL BOULEVARD
Amphi Festival Keulen

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

08
08
VARSOVIE
Killing Anna
07
08
AUSTRA
Utopia
06
08
ATARI TEENAGE RIOT
Adrenaline
05
08
MICHAEL ZODOROZNY
14th Street Union Square Station
04
08
PORNO KARAOKE
The Bus (Live)
03
08
ELEKTROKOHLE
Introspective
02
08
CONTRE JOUR
Spiral