
NIGHT BEATS
Who Sold My Generation
Music • CDPsychedelic • Rock n' Roll
[82/100]

Heavenly Recordings
10/12/2016, Wim GUILLEMYN
The young guns of Night Beats (from Texas) were the opening act for Dinosaur Jr in the Casino (Sint Niklaas) a while ago. They did an excellent job and in addition they have a new album out via PIAS.
An album with a sound which reverberates and mixes rock 'n roll with psychedelica. The opener Celebration # 1 is a bit atypical as it is a pretty psychedelic track in which the guitar wanders in an almost rudderless manner. The next track, Power Child, is representative of the rest of the album: witty and catchy tunes with lots of reverb. Singer Danny Lee Blackwell tries to sing the audience into a trance and then strikes back in the chorus.
Right/Wrong begins as a song by The Raconteurs and then dives into the sixties. Simplicity can be beautiful. On Porque Mañana a Mexican atmosphere is evoked. Sunday Mourning contains some DNA of The Stone Roses and is a patiently constructed song. Bad Love swings nicely and the saxophone does a great job. The chorus grabs you by the throat. Egypt Berry closes the album with a talking guitar on a simple rhythm. It sounds great and the song benefits from a guitar solo to the end. As a result, the album ends a bit like it started.
Who Sold My Generation contains tunes that linger, contains inviting rhythms and songs that you like to hear.
Wim GUILLEMYN
10/12/2016
De jonge honden van Night Beats (uit Texas) stonden een tijdje geleden in het voorprogramma van Dinosaur Jr in De Casino (Sint Niklaas). Ze deden het voortreffelijk en daarenboven hebben ze dit jaar ook een album uit dat hier door PIAS wordt verdeeld.
Een album met een sound die galmt en die rock 'n roll en psychedelica mengt. De opener Celebration #1 is een beetje a-typisch aangezien het een vrij psychedelische track is waarin de gitaar haast stuurloos ronddwaalt. De volgende track, Power Child, is representatiever voor de rest van het album: gevatte en catchy tunes met veel galm. Zanger Danny Lee Blackwell probeert iedereen in trance te zingen om dan toe te slaan in het refrein.
Right/Wrong begint als een song van The Raconteurs om dan de sixties in te duiken. Hoe mooi kan eenvoud wel niet zijn? Op Porque Mañana wordt een Mexicaanse sfeer opgeroepen. Sunday Mourning bevat wat DNA van The Stone Roses en is een geduldig opgebouwde song. Bad Love swingt aantrekkelijk en de saxofoon levert goed werk. Het refrein grijpt je bij de keel en snoert ze net voldoende toe. Egypt Berry sluit het album af met een pratende gitaar op een eenvoudig ritme. Het werkt fantastisch en de song zwermt daarna via een gitaarsolo breed uit waardoor het album ongeveer afsluit zoals het begon.
Who Sold My Generation bevat geluiden die blijven hangen, uitnodigende ritmes en songs waar je met plezier naar luistert.
Wim GUILLEMYN
10/12/2016
Next reviews
SON OF SAM • The Collapse of Ancient Funk vol. 2
DAS PROJEKT • Les Belles Infidèles
YVES SCHELPE (PSY'AVIAH) • Ten Albums That Changed My Life
DAGEIST • Dendermonde, Mina's Irish Pub (25/06/2016)
QUEEN OF THE MEADOWS • Aligned With Juniper
SWITCHFOOT • When the Light Shines Through
EMPUSAE + KLANKDAL • Split album
LOVE IN PRAGUE • Ten Albums That Changed Our Life
PETER BJARGO (ARCANA) • Ten Albums That Changed My Life
PERPETUAL ESCAPE • Into My Dreams
Same genre: PSYCHEDELIC
MOTOR!K • 4
CRIPPLED BLACK PHOENIX • Ellengæng
THE MEMBRANES • What Nature Gives… Nature Takes Away
ORPHAN GOGGLES/ ACID MOTHERS TEMPLE & THE MELTING PARAISO U.F.O • Split Single
CRIMEN • Silent Animals
THE TEAR GARDEN • The Brown Acid Caveat
DANIELLE DE PICCIOTTO & ALEXANDER HACKE • Perseverantia
FOLK DEVILS • Beautiful Monsters
THE TEMPEST • 5 Against The House
TRUE WIDOW • Avvolgere
Same genre: ROCK N' ROLL
THE GODFATHERS • ALPHA BETA GAMMA DELTA (2022)
GIRLSCHOOL • Nightmare At Maple Cross
GIRLSCHOOL • Take A Bite
NIGHTMEN • Fifteen Minutes of Pain