tempobet yeni adresi

EN NL
like this digital review

26/11/2014 : ADVANCE - Deus Ex Machina

ADVANCE

Deus Ex Machina

MusicDigital
ElectronicsFuturepop

[85/100]   

AnalogueTrash Records
26/11/2014, Wim GUILLEMYN

EN

Deus Ex Machina is the electro solo debut by Peter Perrett from Glasgow. With solo we simply mean that this musician does everything himself, with his project Advance he is building (especially live) his way to the top. Since February 2014, his debut is out on Analogue Trash Records (a label from Manchester). Unfortunately, I hear Advance for the first time, and with saying that, you know it’ll be good!

Advance is making music like VNV Nation, Neuroticfish, Covenant or: Wumpscut:. Atmospheric synths supported by pumping and danceable beats. The vocals are clean and melodic, think Hurts or Depeche Mode. Everything was recorded and mixed in the Philip Morrison Studio in Glasgow.

The title Deus Ex Machina is the central theme: a post-apocalyptic future where technology is seen as a way to survive.

The songs are well constructed, it is music that is created for the alternative dance floor. And for the value seeker, you also have those lyrics that are more than just a stepping stone for the musical aspect.

The strongest songs are Weapon of Choice (lots of variety), Fractured Existence (that depicts a beautiful atmosphere with its synth bass), Enter The Wastelands (an intro that can be used as a soundtrack for some SF-movie) and Break the Silence. Also Divine Machines is a very nice song, while When We Return is a great track to end the album with.

Dead Technology starts a bit like Scooter but shows later more depth, although this number (just like New Objective) is one of the lesser ones.

Our conclusion: a strong debut. A small minor point maybe: let the song be supported by backing vocals as that will bring more variety and depth in the songs.

Wim GUILLEMYN
26/11/2014


NL

Deus Ex Machina is het solo-electrodebuut van Peter Perrett uit Glasgow. Met solo bedoelen we gewoon dat deze muzikant alles zelf doet. Met zijn project Advance timmert hij (vooral live) reeds sinds 2010 aan zijn weg naar de top. Sedert februari 2014 is zijn debuut op Analogue Trash Records (een label uit Manchester) uitgebracht. Helaas hoor ik Advance voor het eerst, woorden dus waarvan je kan vermoeden dat het verre van slecht is.

Om het allemaal wat beter te situeren: Advance bevindt zich op de muzikale paden waar je ook VNV Nation, Neuroticfish, Convenant of :Wumpscut: vindt. Sfeervolle synths die door pompende en dansbare beats worden ondersteund. De zang is clean en melodieus, waarbij je aan Hurts of Depeche Mode denkt. Alles is opgenomen en gemixt in de Philip Morrison Studio in Glasgow.

De titel Deus Ex Machina is het centrale thema dat op het album aan bod komt: een postapocalyptische toekomst waarin technologie als een uitweg voor de mens wordt gezien om te kunnen overleven. Het klinkt allemaal zwaar, maar eens je de muziek hoort, merk je tevens een brok enthousiasme en energie die licht verteerbaar is.

De nummers zijn stuk voor stuk goed opgebouwd, muziek die gemaakt is voor de alternatieve dansvloer. En voor de meerwaardezoeker zijn er ook nog die teksten die meer zijn dan een loutere kapstok voor het muzikale aspect zoals je dat bij andere dansformaties wel eens tegenkomt.

De sterkste nummers zijn Weapon of Choice (veel afwisseling en mooie opbouw), Fractured Existence (dat met zijn synthbass een mooi sfeertje neerzet), Enter The Wastelands (de intro kan dienst doen als soundtrack voor een of andere sf-film) en Break the Silence. Ook Divine Machines is een heel lekker nummer, terwijl When We Return het album mooi afsluit.

Dead Technology begint een beetje als Scooter maar gaat gelukkig vlug over in een nummer met meer diepgang, alhoewel dit nummer (net als New Objective) toch van minder allooi is.

Onze conclusie: een sterk debuut waar weinig op af te dingen valt. Een klein minpuntje misschien: laat de zang nu en dan eens ondersteunen door backing vocals waardoor er meer nuancering, afwisseling en diepte in de zang komt.

Wim GUILLEMYN
26/11/2014


Music reviews

18
01
DISTANT VOICES
Long Road to Home
17
01
FRONT LINE ASSEMBLY
Mechanical Soul
16
01
IMPLANT
Phantom Pain
15
01
DD SANCHEZ
StRaNgE
10
01
BLACK SNOW IN SUMMER
Lost Feelings
09
01
CAUSENATION
Promises of hope and fear

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

19
01
On this day, 30 years ago (19 January 1991), The Cure performed at The Great British Music Awards!
18
01
On this day, 41 ago, John Foxx released his first solo project album Metamatic!
17
01
Today, 36 years ago, Alien Sex Fiend recorded Liquid Head in Tokyo!
16
01
26 years Divine Rapture | Celebrating The Siouxsie and the Banshees 1995 and final album!
15
01
Brand new Front Line Assembly album 'Mechanical Soul' out today!
15
01
The Dreams Will Always Linger | Remembering Dolores O’Riordan - 3 Year Anniversary

Concert reviews

24
09
RED ZEBRA
29 augustus 2020 - Zarlarswing

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

07
01
MAMAN KUSTERS
‘Let’s Keep It Intriguing
16
12
THE BREATH OF LIFE
'No, I never considered quitting making music. Nor to taste good special beers.'
05
12
CEVIN KEY (SKINNY PUPPY, DOWNLOAD)
'It really has been like the formation of a new band in a lot of ways...'
03
12
ALEX SKOLNICK (TESTAMENT, ALEX SKOLNICK TRIO)
'I was as knocked out as I was hearing Van Halen...'
14
11
PROYECTO MIRAGE
I Think We Needed A Break

PHOTOS

25
09
PETER HEPPNER
Strandkorb Open Air Mönchengladbach
20
09
STAR-INDUSTRY
Liège New Wave Festival
20
09
DEER DEAR
Liège New Wave Festival
20
09
LARVA
Liège New Wave Festival
20
09
LIZARD SMILE
Liège New Wave Festival
20
09
DELERITAS
Liège New Wave Festival
20
08
JUSTIN SULLIVAN & GASTONE
Kreisverwaltung Groß-Gerau

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

19
01
CORDE OBLIQUE
Suono su tela
18
01
KAI SCHUMACHER
The Hug (Rework by Illuminine)
17
01
ELSJE HELEWAUT & RUDOLF HECKE
Let's Not Give A Damn
16
01
PSY'AVIAH
Not What I Expected
15
01
LEATHER STRIP
Strap me down
14
01
ANATOMIA HUMANA DESMONTABLE
Enfermedad
13
01
MOLLY NILSSON
1995