tempobet yeni adresi

EN NL
like this album classics review

09/11/2015 : SPECTRA*PARIS - License To Kill

SPECTRA*PARIS

License To Kill

MusicAlbum Classics
Dark PopSynth Pop / Electro Pop

[95/100]   

Out Of Line
09/11/2015, Didier BECU

EN

When Elena Alice Fossi joined Kirlian Camera in 2000, no one imagined that this woman would give this legendary darkwave act a new life. Anyone who has seen Elena one second on stage knows that this is the place where she belongs, but she's also a versatile artist, just listen to her side projects Alice Neve Fox or Sideantartica. And of course there's Spectra*Paris, the pop project that is created through the fascination with James Bond. Now that Daniel Craig dominates the world again, we’d like to talk about our favorite Bond girl who unfortunately was never in a 007 movie, but she’s the best!

Licence To Kill was the successor of the 2007 album Dead Models Society (containing the heartbreaking cover Mad World by Tears For Fears). Although you can’t compare the two albums (except that they both contain dark pop), Licence To Kill is the strongest of the two. In this project, Elena Fossi is surrounded by two other powerful women, but it is clear that this is her project in which she firmly holds the reins.

If you are forced to push Spectra*Paris into a category then the music of this Italian beauty ends up in the pop section, but it's so much more than that. The title track Licence To Kill begins with mysterious footsteps, and explodes after a few seconds in a real rock monster. Elena Fossi is an irresistible pop diva on Spectra*Paris, she even sounds a bit like Lady Gaga, but (and this is probably her Kirlian Camera influence) it is always dark.

That dark effect you immediately hear on Clockwork London: perfect pop that is experimenting with the A Clockwork Orange soundtrack by Wendy Carlos. Elena leads you to the dark catacombs. Sometimes her pop music sounds a little bit heavy, but never bombastic.

For the frontwoman of Kirlian Camera it is also normal that her influences are present in Spectra*Paris. Movie Ghouls is schizophrenic pop, just as the eerie keyboards in Aston Martin DB5.

Diva's always sound irresistible, but they’re dangerous as well. Elena catches you in her web via Carrie Satan with sugar-sweet pop, but once you arrive there, you'll never get away, she has the power!.The voice sweetens your mind, but the keyboard sounds suggest that it is too late. Destructive pop, it exists, and Elena Alice Fossi has created it!

"Blood sprays everywhere", Elena whispers in Death Records; the black widow has done her job: you are forever in love with her pop. It’s not just because of the title that Lost Highway Voices smells a tad of David Lynch. Who said that pop music is stupid? Listen to Spectra*Paris!

Didier BECU
09/11/2015


NL

Toen Elena Fossi in 2000 bij Kirlian Camera kwam, was er wellicht niemand die kon vermoeden dat deze vrouw deze legendarische darkwave-act een nieuw leven zou bezorgen. Na Elena één seconde op het podium te zien, weet je dat dit haar geliefde plaats is, maar ze is tevens een veelzijdige artieste, luister maar naar haar nevenprojecten Alice Neve Fox of Sideantartica. En natuurlijk is er ook Spectra*Paris, het popproject dat ontstaan is door de fascinatie voor James Bond. Nu Daniel Craig de hele wereld domineert, vonden wij het best leuk om het eens over onze favoriete Bondgirl te hebben dat jammer genoeg nooit in een 007-film te zien was!

Licence To Kill was de opvolger van het in 2007 verschenen Dead Models Society (met daarop de hartverscheurende cover Mad World van Tears For Fears). Alhoewel je de twee albums niet met elkaar kan vergelijken (behalve dat ze allebei donkere pop bevatten), is Licence To Kill de sterkste van de twee. In dit project wordt Elena Fossi omringd door twee andere vrouwen, maar het is duidelijk dat dit haar project is waarin zij stevig de touwtjes in handen heeft.

Als je toch wordt gedwongen om Spectra*Paris in een hokje te duwen, dan belandt de muziek van deze Italiaanse schone sowieso bij popmuziek, maar ze is zo veel meer dan dat. De titeltrack Licence To Kill begint met geheimzinnige voetstappen en ontploft na enkele seconden in een rockmonster. Elena Fossi gedraagt zich als een onweerstaanbare popdiva, het klinkt zelfs wat als Lady Gaga, maar (en dat is waarschijnlijk haar Kirlian Camera-verleden) het blijft steeds donker.

Dat donkere effect hoor je meteen op Clockwork London: perfecte pop die met de A Clockwork Orange-soundtrack van Wendy Carlos experimenteert. Elena leidt je naar donkere catacomben. Soms is het pop die wat zwaar klinkt, maar nooit te bombastisch.

Als frontvrouw van Kirlian Camera is het natuurlijk ook normaal dat je ook die invloeden in Spectra*Paris hoort. Movie Ghouls is schizofrene pop, net zoals de angstaanjagende keyboards in Aston Martin DB5.

Diva’s klinken altijd zowel onweerstaanbaar als gevaarlijk. Elena strikt je in haar web via Carrie Satan met zeemzoete pop, maar ze sleept je genadeloos mee. Eens je er bent belandt, kom je er nooit meer weg. De stem laaft je geest, maar de keyboards verraden dat het te laat is. Destructieve pop, het bestaat…

“Blood sprays everywhere” fluistert Elena in Death Records, de zwarte weduwe heeft haar werk gedaan: je bent voor eeuwig verliefd op haar pop. Heerlijk, mystiek en het is niet alleen wegens de titel dat Lost Highway Voices een tikkeltje naar David Lynch ruikt. Wie zei daar alweer dat pop stom is? 

Didier BECU
09/11/2015


Music reviews

25
04
PROJECT PITCHFORK
Elysium
05
04
KALTE NACHT
The Last Breath
02
04
LOVATARAXX
Tilda Vaast
14
03
THEN COMES SILENCE
Trickery
13
03
DARK MINIMAL PROJECT
Remixes
27
02
WHISPERING SONS
The Great Calm

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

21
04
Today, 38 years ago, Siouxsie and the Banshees released Tinderbox!
16
04
39 years ago, The Sisters Of Mercy performed No Time To Cry on German TV!
15
04
On this day, 23 years ago, FAD GADGET performed his first legendary come-back show!
14
04
In memorian.... The Punk Empowerment Of Poly Styrene(° 3 July 1957 †25 April 2011)
13
04
37 years ago MUTE records released 'Let Your Body Learn' by Nitzer Ebb!
11
04
LIVERNOIS Addresses The Human Reaction To Trauma With ':ablation:'

Concert reviews

15
04
FAD GADGET
***FLASHBACK REVIEW***The Return of FAD GADGET (15.04.2001)***FLASHBACK REVIEW***
16
11
DREADFOOL - EUFORIC EXISTENCE - EULFI
ELECTRO au BNR
09
09
ENZO KREFT - DARK MINIMAL PROJECT - CAUSENATION
@B52 Music Club Eernegem
23
08
AMPHI FESTIVAL 2023
A second opinion...
18
06
ERATO - BLACK SNOW IN SUMMER
Black Planet Fest - @ B 52 Music Club Eernegem - friday 19th of may
18
06
KORINTHIANS, NEL & JP, NONA PROBLEMO
@Charlatan Ghent - 25 mei 2023

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

10
04
ATTRITION
An Interview With The Legendary, ATTRITION
09
04
DE DELVERS
With the lyrics, I try to name things that I see happening around me and to pay attention to what we sometimes prefer to turn our heads away from.
03
04
FRONTAL BOUNDARY
An Interview With Harsh Electro Band, Frontal Boundary
20
03
BESTIAL MOUTHS
An Interview With Bestial Mouths
19
03
TVASHTAR
We never insisted on being an all-female band.

PHOTOS

16
04
PROJECT PITCHFORK
Kulttempel Oberhausen
16
04
NICHTS
Christuskirche Bochum
15
04
FAD GADGET (15.04.2001)***FLASHBACK REPORT***
Elektrofest 15/04/2001, Mean Fiddler, London
14
04
OTTO VON SCHIRACH
Magasin4 Anderlecht
14
04
AMBASSADOR 21
Magasin4 Anderlecht
14
04
FRACTIONAL
Magasin4 Anderlecht
14
04
O VEUX
Wasted Night #5 Borgloon

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

26
04
ARI MASON
Heaven's Gate
25
04
DIVE
Bloodmoney
24
04
SOFT CELL
Tainted Love
23
04
VUKOVAR
When Rome Falls (Official Video)
22
04
SIOUXSIE AND THE BANSHEES
Siouxsie And The Banshees - Candyman (Official Music Video)
21
04
ANIMACHINES
Pandemia
20
04
CHAOS RESEARCH
In Power we entrust the Love advocated