
EVI VINE
Give Your Heart To The Hawks
Music • CDEthereal / Heavenly Voices • Post Rock • Soundscape
[90/100]

Self-released
04/07/2015, Ward DE PRINS
A few months ago, Evi Vine has released her 2nd album. As on her debut "... And So The Morning Comes", this lady presents us slow and obscure compositions that drag you slowly but firmly in her own melancholy universe. In a brilliant way her fragile voice is supported by masterful compositions with guitar, synths, drums and cello to complete a unique atmosphere. While reviewing the first album I already spoke about the analogy with Cocteau Twins, and here I still find these same qualities (and sometimes even more).
The album begins with the single "Porcelain", directly the first highlight of the album and illustrating the growth of the compositions of Evi Vine. The perfect, but continuously changing balance between instruments and her fragile voice in a quietly murmuring composition. "Love Is Gone" and title track "Give Your Heart To The Hawks” continue and strengthen this magical universe.
A further highlight is "My Hands Are Tied", in which Evi's lament about the lack of a future places her voice so pure and almost solo before being engulfed in an intense swelling of instruments. Delicious!
The album continues on this high level, and one after another beautiful composition comes along.
The final song is "I'm Not Here", which Evi whispers and recounts at minimal accompaniment. And even though she whispers "It's Never Good Enough", with this album she proves the contrary. A brilliant record that absorbs you effortlessly in her universe, hearing and feeling all those emotions, and only releasing you at the end, briefly, with just enough strength to press the repeat button.
Ward DE PRINS
04/07/2015
Evi Vine heeft sinds enkele maanden haar 2de album uit. Net zoals op haar debuut “…And So The Morning Comes” presenteert deze dame ons trage en duistere composities die je traag maar vastberaden meeslepen in haar eigen melancholisch universum. Op schitterende wijze wordt haar fragiele stem ondersteund door meesterlijke composities waarbij gitaar, synths, drum en cello de sfeer completeren. Bij het eerste album sprak ik al over de analogie met Cocteau Twins, en ook hier blijf ik die kwalitatieve vergelijking terugvinden.
Het album begint met de single “Porcelain”, dat ook ineens het eerste hoogtepunt is en de groei van Evi Vine illustreert. De perfecte doch continue wisselende balans tussen instrumenten in combinatie met haar stem in een rustig voortkabbelende compositie. Ook “Love Is Gone” en titletrack “Give Your Heart To The Hawks” tappen uit datzelfde vaatje en creëren zo dat magische universum.
Een volgend hoogtepunt is “My Hands Are Tied”, waarin Evi’s klaagzang over het ontbreken van een toekomst haar stem haast naakt op de voorgrond plaatst om vervolgens in een intens aanzwellend instrumentarium te worden verzwolgen. Heerlijk!
Het album gaat door op dit elan, en de ene na de andere prachtige compositie komt voorbij.
Eindigen doen we met “I’m Not Here”, waarop Evi fluistert en verhaalt tegen een minimale begeleiding. En ook al fluistert ze “It’s Never Good Enough”, met dit album bewijst ze het tegendeel. Een briljant plaatje dat je moeiteloos in haar universum opslokt, je alle emoties laat meevoelen, en je enkel even loslaat om weer op de “repeat” knop te drukken.
Ward DE PRINS
04/07/2015
Next reviews
METALTECH • Burn Your Planet
VITA NOCTIS • No Place For You
DRP • Peace Offensive
JOHAN VAN ROY (SUICIDE COMMANDO) • Ten albums that changed my life
VARIOUS ARTISTS • Dependence 2015
UMANZUKI • Porta
SIN DNA • Iconoclast
VARIOUS ARTISTS • The Happier Hunting Ground / Dance of The Guilty
RONNY MOORINGS (CLAN OF XYMOX) • Ten albums that changed my life!
THE GIRL WHO CRIED WOLF • Ruins
Other reviews from EVI VINE
EVI VINE • Black Light White Dark
EVI VINE • Black Easter 2016
EVI VINE • ...And So The Morning Comes
Same genre: ETHEREAL / HEAVENLY VOICES
DAEMONIA NYMPHE • Witches' Lullaby: Whispers from the North, South and East
THE HYBRIDS • I Am The Eye Of Horus
HYBRYDS • Mythopia, the sequel
FEATHER TRADE • Dead Boy
LISA GERRARD & JULES MAXWELL • Burn
DAEMONIA NYMPHE • Witches' Lullaby
ANTHONY JONES • Farewell To Flesh
AIMA & THE ILLUSION OF SILENCE • Music for certain rituals
AIMAPROJECT • Di AimA Il Segno
AIMA • Haiku Irregolari In Forma Di Musica
Same genre: POST ROCK
MOTOR!K • 4
THE MARS MODEL • Primal Urge
CRIPPLED BLACK PHOENIX • Ellengæng
MOGWAI • Every Country's Sun
ALESKA • Aleska
WINTER DUST • Thresholds
CHOK TOW NATION • (S/T)
GLERAKUR • Can't You Wait
THORN 1 • The Leave of Leaves
COLLAPSE.REBUILD • Fallen Again, Fallen Better
Same genre: SOUNDSCAPE
KRAMM • Die Schöpfung und andere Kurzgeschichten
ANALFABETISM • Rotvälta
HEILUNG • Live at The Islington Assembly Hall
HA:PEOPLE 355 • One Bear, Two Bicycles And One Xylophone
BLACK NEEDLE NOISE • Lost In Reflections
JO QUAIL • Jo Quail meets Barbara Hepworth in Remagen, 11.08.2016
THE HUMAN VOICE • Silent Heart
ÆMAETH • The Roman
TOTAL COYOTEL • #Artwar, A Series of Denunciations & Hymns By Thee Church Ov Coyotel
STEFAN CHRISTOFF/POST MORTEM • Tape Crash #12