tempobet yeni adresi

EN NL
like this cd review

08/03/2015 : BRUNO SANFILIPPO - Inside Life

BRUNO SANFILIPPO

Inside Life

MusicCD
AmbientClassicalExperimentalMinimalNeoclassical

[85/100]   

Ad 21
08/03/2015, William LIÉNARD

EN

If you have never heard of Bruno Sanfilippo, then this review offers you that chance, as this Argentinean composer - he lives in Barcelona since a very long time - has released a new album (his 19th already!). It is called Inside Life, and it takes you to the area between classical and minimalist music. With no more than piano, cello, electronics and voice, Sanfillipo builds wonderful compositions, in which silence is as important as the summary of the sounds that he conjures. Think of Brian Eno and Wim Mertens, but the music of Bruno Sanfilippo is even more minimalist, boned like the Cello Suites by J.S. Bach, but balder and much less decorated but in terms of ambience and atmosphere, Sanfilippo plays piano and electronics, Julián Kancepolski plays cello, the vocals are taken care of by Mariel Aguilar.

The album starts with Sudden Quietness, in which the cello takes the lead, closely followed by the piano, with soft electronics in the background. The pace is slow, the atmosphere is solemn and cinematic, with a nice contrast between the groaning strings and the sharp-sounding piano. In Freezing Point the piano paints a gentle scene and the cello creates warm sounds, sometimes in the foreground, but just as often in the background like a shooting star. Camille is constructed with buzzing electronics and quiet, sometimes angular piano sounds, with the operatic voice of Mariel Aguilar as a shadowy echo in the distance. In A Door Opens Forever, piano and cello pull out all the stops, supported by subtle electronics. It is like a little symphony on the fairytale landscape that unfolds after opening a window: shades of green and yellow, but brown and amber too, with a layered pattern that suggests space and airiness, and then a dark cello, as a cloud obscuring the sun.

The Place Where Dying Crows starts with piercing sounds in a ruined engine house, piano and electronics suggest warmth and security, but in the background you can hear the shrill sounds in the primitive workshop: hammers, anvils, falling metal. And there is room for silence, which is accentuated by the dark piano sounds that immediately follow. The cello trembles in the background and sounds like grinding metal. Tea Leaves at the Bottom of a Cup chooses a quieter path. Time for contemplation and intimacy, even melancholy. The atmospheric Inside Life closes the album with layers of electro and a singing cello. There is hustle and bustle, a sharp contrast to the intimate and private world of Bruno Sanfilippo.

Inside Life by Bruno Sanfilippo combines neoclassical patterns with minimalism and ambient tones. It is quiet and yet very expressive music, as a cautious assembly of intense and subtle feelings, of light and dark, of abundance and scarcity, in which the listener is taken to strange, abstract and hallucinatory surroundings. Lovers of contemporary classical music should definitely give this album a chance.

William LIÉNARD
08/03/2015


NL

Als u nog nooit van Bruno Sanfilippo hebt gehoord, dan komt daar met deze recensie wellicht verandering in, want deze Argentijnse componist – hij woont ondertussen al heel erg lang in Barcelona – heeft een nieuw album uit (z’n 19de al!), dat we u graag voorstellen. Het heet Inside Life en het neemt de luisteraar mee naar het gebied tussen klassieke en minimalistische muziek. Met niet meer dan piano, cello, elektronica en stem, bouwt Sanfillipo wondermooie composities waarin stilte even belangrijk is als de summiere geluiden die hij te voorschijn tovert. Denk aan Brian Eno, maar ook aan Wim Mertens, met dit verschil dat de muziek van Bruno Sanfilippo nog minimalistischer is, uitgebeend zoals de Cellosuites van J.S. Bach, maar qua ambiance en sfeer een flink stuk soberder. Sanfilippo hoort u op piano en electronics, Julián Kancepolski neemt de cello voor z’n rekening, de twee vocale interventies zijn van Mariel Aguilar.

Het album begint met Sudden Quietness, waarin de cello het voortouw neemt, maar op de voet wordt gevolgd door de piano, met zachte elektronica op de achtergrond. Het tempo is traag, de sfeer plechtstatig en filmisch, met een mooi contrast tussen de kreunende cello en de scherp klinkende piano. In Freezing Point tovert de piano een zachtmoedig tafereel te voorschijn, dat de cello op en subtiele wijze met warme klanken bijkleurt, soms op de voorgrond, maar even vaak op de achtergrond als een vallende ster. Camille is opgetrokken uit zoemende electronics en rustig, soms wat hoekig pianospel, met de opera-achtige stem van Mariel Aguilar als een verre echo in de achtergrond. In A Door Opens Forever gaan piano en cello voluit met subtiele elektronica ter ondersteuning. Het is als een kleine symfonie over het sprookjesachtige landschap dat zich na het openen van een raam ontvouwt: tinten van groen en geel, maar ook van bruin en amber, met een gelaagd patroon dat ruimte en luchtigheid suggereert, en dan een donkere cello als er een wolk voor de zon schuift.

The Place Where Dying Crows begint met het snerpend geluid in een vervallen machinehal, piano en electronics suggereren warmte en geborgenheid, maar in de achtergrond hoor je de schrille geluiden in een primitieve werkplaats: hamers, aambeelden, vallend metaal. En er is ruimte voor stilte, die wordt geaccentueerd door het donkere pianogeluid dat er meteen op volgt. De cello siddert in de achtergrond en klinkt als schurend metaal. Tea Leaves at the Bottom of a Cup kiest een rustiger pad. Tijd voor contemplatie en intimiteit, voor melancholie zelfs. Het atmosferische Inside Life sluit het album af met lagen van electro en een zingende cello. Er is sprake van drukte en chaos, een fel contrast met de intieme en besloten wereld van Bruno Sanfilippo.

op Inside Life combineert Bruno Sanfilippo neoklassieke patronen met minimalisme en ambiente tonen. Het is rustige en tegelijk zeer expressieve muziek als een voorzichtige assemblage van intense en subtiele gevoelens, van licht en donker, van overdaad en schaarste, waarin de luisteraar meegenomen wordt naar vreemde, abstracte en zinsbegoochelende contreien. Liefhebbers van hedendaagse klassieke muziek behoren dit album beslist een kans te geven.

William LIÉNARD
08/03/2015


08/03/2015 : BRUNO SANFILIPPO - Inside Life 08/03/2015 : BRUNO SANFILIPPO - Inside Life 08/03/2015 : BRUNO SANFILIPPO - Inside Life

 

Next reviews
DUSAN HANAK • Pictures Of The Old World
VESSELS • Echo In
BRAD ANDERSON • Stonehearst Asylum
DUTCH UNCLES • O Shudder
INTERNAL SUN, CRASH COURSE IN SCIENCE + SIMI NAH • Casino St;-Niklaas 28/2/2015
MICHAEL POWELL • Peeping Tom
THE SPECTORS • Light Stays Close
CONQUERING ANIMAL SOUND • Kammerspiel
IDLEWILD • Everything Ever Written
VIC ARMSTRONG • Left Behind

 

Other reviews from BRUNO SANFILIPPO
BRUNO SANFILIPPO • The Poet
BRUNO SANFILIPPO • Ten Albums That Changed My Life
BRUNO SANFILIPPO • Upon Contact (Reworked)

 

Same combination of genres: AMBIENT + CLASSICAL + EXPERIMENTAL + MINIMAL + NEOCLASSICAL
BRUNO SANFILIPPO • Upon Contact (Reworked)

 

Same genre: AMBIENT
LISA MORGENSTERN • Chameleon
UNIDENTIFIED MAN • Memento Mori
METROLAND • Memorabilia & Memorabilia The Remixes
HEILUNG • Live at The Islington Assembly Hall
PAULINA CASSIDY • Drawing Up A Storm
ABYSS X • Pleasures Of The Bull
KID KOALA • Music To Draw To (Satellite)
PIETER VERMEYEN • Inuit
ALICE IN NEVERLAND • L'ile aux Trésors
GLERAKUR • Can't You Wait

 

Same genre: CLASSICAL
MISS CHAMBERTALE • Berries and Tales
SERPENTYNE • European Tour 2018
MESH • Live At Neues Gewandhaus Leipzig
ILLUMININE | WOUTER DEWIT • Cultuurcentrum Mechelen | 27.10.2017
PENGUIN CAFE • The Imperfect Sea
HAUSCHKA • Live in the AB, Brussels | 07.04.2017
HEINRICH IGNAZ FRANZ VON BIBER/CLAUDIO MONTEVERDI • (Missa Salburgensis & Selva Morale e Spirituale, Collegium 1704 & Collegium Vocale 1704 o.l.v. Vaclav Luks, Antwerpen, deSingel, 23/09/2016)
JO QUAIL • Jo Quail meets Barbara Hepworth in Remagen, 11.08.2016
MYRKUR • Mausoleum
JOHANN SEBASTIAN BACH • Motetten (JardinDesVoix & Barokensemble Aspetti Musicali o.l.v. Koen Lamberechts, Gent, Sint-Elisabethkerk, 28/05/2016)

 

Same genre: EXPERIMENTAL
SIX HANDS // A-TOTA-SO • Bromance EP
I AM A ROCKETSHIP • Mind Grafitti
FRONT LINE ASSEMBLY • Wake Up The Coma
PAS MUSIQUE • The Phoenix
HACKEDEPICCIOTTO • Menetekel
DAVID BOWIE • Low, Heroes, Lodger
CHRIS WATSON • Locations Processed
HA:PEOPLE 355 • One Bear, Two Bicycles And One Xylophone
MIRLAND/LARSEN • Disturbia
PARADE GROUND • Sanctuary

 

Same genre: MINIMAL
RADERKRAFT • Smart Control
MANDIVULA • Nonsens
SELOFAN • Vitrioli
SEMIOTICS DEPARTMENT OF HETERONYMS • Semiotics Department of Heteronyms
VIOLENCE • Le Flux de la Nature
CONSPIRACY COVEN • Conspiracy Coven
DARK DOOR • Inferno
FACTICE FACTORY • Lines & Parallels
PARADOX OBSCUR • Artifact
IVANKOVA • Ivankovà EP

 

Same genre: NEOCLASSICAL
STERNLUMEN • Sternlumen
ATARAXIA • Deep Blue Firmanent
RUMMELSNUFF & ASBACH • Rummelsnuff & Asbach
BRUNO BAVOTA • Out Of The Blue
CARLO DE FILIPPO • Di Indomito Incanto
MIKE OLDFIELD • The 1984 Suite
PASCAL PINON • Sundur
EGOR GRUSHIN • Once
ROBERTO ATTANASIO • Another Past
HAUTVILLE • Mater Dolorosa

Music reviews

14
06
CABINET OF MILLIONAIRES
Theresa, Vol.3 Ep
13
06
DEF ROBOT
Makers Of Mountains
04
06
THIS CAN HURT
Worlds Apart
03
06
RADERKRAFT
Smart Control
02
06
MASSIVE EGO
Church For The Malfunctioned
01
06
VUKOVAR
Cremator

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

18
06
Dependent Records Announces The Release of German Electronic/Industrial Act FIX8 SED8's WARNING SIGNS
15
06
Today it’s exactly 40 years ago since Joy Division released their debut studio album Unknown Pleasures (15 June 1979).
03
06
Today, 41 years ago, Joy Division self-released their very first 7' EP, An Ideal For Living!
29
05
UK's Electronic-Pop Band EMPATHY TEST Announce The Release of EMPTY-HANDED EP
16
05
45 years of Diamond Dogs (David Bowie)
15
05
On this day, 29 years ago, British post-punk band Wire released their 7th studio album Manscape

Concert reviews

15
01
PALAIS IDEAL & DAGEIST
B52 - Eernegem - 16/12/2018
14
01
STAR INDUSTRY, DAGEIST, KEZDOWN
EGW- ROCK, Jeugdhuis Asgaard
06
01
RITUAL SERVICE, MOTHER WITCH AND & DEAD WATER GHOSTS AND GOOSLA
Live at The Volume Club, Kiev, 7th December 2018
16
11
HEILUNG
Live at The Islington Assembly Hall
06
11
INCONCESSUS LUX LUCIS
30
10
SERPENTYNE
European Tour 2018

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

17
06
DANIELLE DE PICCIOTTO
'I feel connected to other people because they understand the result of my thoughts.'
15
06
KENNEY JONES
'There's always an element of doubt in anything you do'
23
05
JAKE BURNS (STIFF LITTLE FINGERS)
'We were writing a songs about our own rights'
22
05
TREHA SEKTORI
‘I Have A Feeling Of Constant Dissatisfaction, So I'll Get Back To Work To Make It Better’
10
05
APSURDE
No Matter What We Do, We Will Always Sound Like Depeche Mode

PHOTOS

16
06
WAPPENBUND
Trouwfe(e)st #3, Wommelgem
16
06
PANTSER FABRIEK
Trouwfe(e)st #3, Wommelgem
12
06
RIOTMILOO
Trouwfe(e)st #3, Wommelgem
12
06
ASHTORETH
Trouwfe(e)st #3, Wommelgem
12
06
FOR GREATER GOOD
Trouwfe(e)st #3, Wommelgem
12
06
AGONOIZE
Agra, WGT Leipzig
12
06
VELVET ACID CHRIST
Agra, WGT Leipzig

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

Articles

26
04
JOBRIATH
Talent To Burn - The Legend Of Jobriath
29
03
VARIOUS ARTISTS
A BRIEF HISTORY OF: THE SPECIALS, SKA AND TWO TONE
27
03
VARIOUS ARTISTS
A BRIEF HISTORY OF: KRAUTROCK AND THE GERMAN MUSICAL REVOLUTION

VIDEO CLIPS

18
06
EVI VINE
Porcelain
17
06
LEVITIKA
Zombie Barbie
16
06
WHITE ZOMBIE
More Human Than Human
15
06
KARIN PARK
Hurricane
14
06
AUSTRA
I Love You More Than You Love Yourself
13
06
FACTICE FACTORY
L'Aurore
12
06
SOWULU
Ginnungagap