tempobet yeni adresi

EN NL
like this cd review

09/06/2015 : BRUNO SANFILIPPO - Upon Contact (Reworked)

BRUNO SANFILIPPO

Upon Contact (Reworked)

MusicCD
AmbientClassicalExperimentalMinimalNeoclassical

[85/100]   

Ad 21
09/06/2015, William LIÉNARD

EN

The new album of the Argentine-Spanish composer Bruno Sanfilippo contains only one instrumental track: Upon Contact. You hear Sanfilippo's version first and then the reworkings by 6 different electro artists, among others, the Italian soundscape artist Francesco Giannico, the neoclassical/ambiente duo Olan Mill and the Argentine sound magician Jorge Haro. The result is again a very atmospheric and dreamy neoclassical album for late night, which combines piano and electronics in an almost perfect way.

Sanfilippo's version opens the album with echoing piano sounds, neatly separated, with space for quiet contemplation, followed by a cautious progress of two times three tones and then a short series of emphatic sounds, before the melody unfolds in a delicate way, friable and phased and then playful, but always minimalist and meditative, to which Francesco Giannico in his revised version, adds men's and children's voices, abrasive and creaking noises, and then fills the void with a soft whirring electronic drone as the soundtrack for a fortuitous and surprising film fragment. Olan Mill adds dark colors from the beginning. The deep piano tones resonate more and the quiet moments are filled with a soft vibrating drone sound, fragile and disturbing, and in the background shrill violin-like effects.

Leonardo Rosado first introduces a soft humming drone and then the piano sound, which has been stretched and finally flows together with the drone. Halfway through, the drones sound more emphatic and dark, but they never dominate the sound palette in which the piano sound of the original composition always remains clearly in the foreground. Jorge Haro does it differently, because in his reworking the piano is only introduced after 60 seconds. He uses noise, regular short beep sounds and gurgling drones before the original composition seeps through. Nevertheless, he remains closest to the original tune because what he adds, is minimalist and subaltern.

The Swedish Quivon adds the sound of rushing water and little sounds to the tune of Sanfilippo, perhaps of small birds, and finally a distant drone of an industrial nature as of a factory or a steel mill and a lot of atmospheric noise. The Greek ambient artist Hior Chronik uses soft noise and barely audible creaks. A very minimalist approach which still affects the mood of the composition.

Upon Contact (Reworked) by Bruno Sanfilippo, has a classical composition format in which the same piece of music is treated in different ways. 37 wonderful minutes, adorned by the cooperating guest musicians with sober electronic and organic sounds, without damaging the intent of the original composition. Beautiful album.

www.bruno-sanfilippo.com

William LIÉNARD
09/06/2015


NL

Het nieuwe album van de Argentijns-Spaanse componist Bruno Sanfilippo bevat slechts één instrumentaal muziekstuk: Upon Contact. Eerst hoort u zijn eigen versie en vervolgens de bewerking (Reworked) door 6 verschillende elektroartiesten, o.a. de Italiaanse soundscapekunstenaar Francesco Giannico, het neoklassieke/ambiente duo Olan Mill en de Argentijnse geluidsmagiër Jorge Haro. Het resultaat is opnieuw een erg atmosferisch en dromerig neoklassiek album voor de late uurtjes, waarop piano en electronics op een haast perfecte manier zijn gecombineerd.

Sanfilippo’s eigen versie opent het album met echoënde pianoklanken, netjes van elkaar gescheiden, met ruimte voor stilte en contemplatie, en voorzichtige voortgang van twee keer drie tonen en dan een korte reeks nadrukkelijke klanken vooraleer de melodie zich op een delicate manier ontvouwt, brokkelig en gefaseerd en dan speels en tintelend, maar altijd minimalistisch en meditatief, waaraan Francesco Giannico in zijn herwerkte versie mannen- en kinderstemmen, schurende en krakende geluidjes toevoegt en vervolgens de leegte opvult met een zacht zoemende elektrodrone als de soundtrack voor een toevallig en bevreemdend filmfragment. Olan Mill geeft de compositie vanaf het begin een donkere kleur en laat de diepe pianotonen langer resoneren en hij vult de stille momenten op met een zacht trillend dronegeluid, fragiel en verontrustend, met op de achtergrond schrille vioolachtige effectjes.

Leonardo Rosado introduceert eerst een zacht zoemende drone en dan pas het geluid van de piano, dat is uitgerekt en uiteindelijk samenstroomt met de drone. Halfweg klinken de drones nadrukkelijker en donker, maar ze domineren nooit het geluidspalet waarin de piano van de oorspronkelijke compositie altijd duidelijk op de voorgrond blijft. Jorge Haro pakt het heel anders aan, want in zijn bewerking weerklinkt de piano pas na ruim 1 minuut. Hij introduceert ruis, regelmatige piepgeluidjes en kort borrelende drones vooral de oorspronkelijke compositie doorsijpelt. Desondanks blijft hij nog een dichts bij het origineel, want wat hij toevoegt is minimalistisch en subaltern.

Het Zweedse Quivon voegt aan de melodie van Sanfilippo het geluid van zacht ruisend water toe en kleine geluidjes, misschien van vogeltjes, en uiteindelijk een verre drone met een industrieel karakter als van een fabriekshal of een staalfabriek en flink wat atmosferische noise. De Griekse ambientkunstenaar Hior Chronik kiest voor stille ruis tijdens de stiltemomenten en nauwelijks hoorbare kraakjes. Een zeer minimalistische aanpak die toch invloed heeft op de sfeer van de compositie.

Upon Contact (Reworked) van Bruno Sanflilippo beluister je zoals een klassieke compositie, waarin hetzelfde muziekfragment telkens op een andere manier is ingekleurd. Het zijn 37 wondermooie minuten, die door de medewerkende gastmuzikanten op een zeer sobere manier zijn voorzien van elektronische en natuurlijke geluiden, zonder het opzet van de originele compositie te verminken of op z’n kop te zetten. Mooi album.

William LIÉNARD
09/06/2015


 

Next reviews
BOB MOULD • Workbook/Black Sheets Of Rain
HARMORAGE • Psychico Corrosif
GEORGE C. WOLFE • You're Not You
JOSH LAWSON • Sex Actually (The Little Death)
BRETT MORGEN • Cobain: Montage Of Heck
JUNO REACTOR • The Golden Sun… Remixed
FORMS OF HANDS 15 • Sampler
• LITTLE MURDERS SEASON 5
WGT LEIPZIG 2015 • A goth's paradise
BALTIMORE • Baltimore

 

Other reviews from BRUNO SANFILIPPO
BRUNO SANFILIPPO • The Poet
BRUNO SANFILIPPO • Ten Albums That Changed My Life
BRUNO SANFILIPPO • Inside Life

 

Same combination of genres: AMBIENT + CLASSICAL + EXPERIMENTAL + MINIMAL + NEOCLASSICAL
BRUNO SANFILIPPO • Inside Life

 

Same genre: AMBIENT
VARIOUS ARTISTS • PERIHELION 2134
CLASS M PLANETS • Ravenswood
FUTURE PILOT AKA • Orkestra Digitalis
ROSE MCDOWALL AND SHAWN PINCHBECK • Far From The Apple Tree
PETER GUNDRY • V Ö L U R
THE DEVIL & THE UNIVERSE • Endgame 69:
AIMA • Haiku Irregolari In Forma Di Musica
UMMAGMA • Compass (Leonard Skully Records)
LISA MORGENSTERN • Chameleon
UNIDENTIFIED MAN • Memento Mori

 

Same genre: CLASSICAL
MISS CHAMBERTALE • Berries and Tales
SERPENTYNE • European Tour 2018
MESH • Live At Neues Gewandhaus Leipzig
ILLUMININE | WOUTER DEWIT • Cultuurcentrum Mechelen | 27.10.2017
PENGUIN CAFE • The Imperfect Sea
HAUSCHKA • Live in the AB, Brussels | 07.04.2017
PIETER VERMEYEN • Inuit
HEINRICH IGNAZ FRANZ VON BIBER/CLAUDIO MONTEVERDI • (Missa Salburgensis & Selva Morale e Spirituale, Collegium 1704 & Collegium Vocale 1704 o.l.v. Vaclav Luks, Antwerpen, deSingel, 23/09/2016)
JO QUAIL • Jo Quail meets Barbara Hepworth in Remagen, 11.08.2016
MYRKUR • Mausoleum

 

Same genre: EXPERIMENTAL
YATES AND YOUNG • Splinters Ep
NICK CAVE AND THE BAD SEEDS • Ghosteen (Ghosteen/Bad Seed Ltd.)
SIX HANDS // A-TOTA-SO • Bromance EP
I AM A ROCKETSHIP • Mind Grafitti
FRONT LINE ASSEMBLY • Wake Up The Coma
PAS MUSIQUE • The Phoenix
HACKEDEPICCIOTTO • Menetekel
DAVID BOWIE • Low, Heroes, Lodger
CHRIS WATSON • Locations Processed
HA:PEOPLE 355 • One Bear, Two Bicycles And One Xylophone

 

Same genre: MINIMAL
SHE HATES EMOTIONS • See The Light (Single)
MORE EPHEMEROL • Obituary Templates
L'AVENIR • Requiem And Live
STAATSEINDE • Dreiheit
MEAGER BENEFITS • Crawling
RADERKRAFT • Smart Control
MANDIVULA • Nonsens
SELOFAN • Vitrioli
SEMIOTICS DEPARTMENT OF HETERONYMS • Semiotics Department of Heteronyms
VIOLENCE • Le Flux de la Nature

 

Same genre: NEOCLASSICAL
PETER BJARGO (ARCANA) • Structures and Downfall
AIMAPROJECT • Di AimA Il Segno
ALICE IN NEVERLAND • L'ile aux Trésors
STERNLUMEN • Sternlumen
ATARAXIA • Deep Blue Firmanent
RUMMELSNUFF & ASBACH • Rummelsnuff & Asbach
BRUNO BAVOTA • Out Of The Blue
CARLO DE FILIPPO • Di Indomito Incanto
MIKE OLDFIELD • The 1984 Suite
PASCAL PINON • Sundur

Music reviews

05
07
JAYE JAYLE
PRISYN
03
07
PORTION CONTROL
Head Buried
02
07
AIMA & THE ILLUSION OF SILENCE
Music for certain rituals
28
06
VARIOUS ARTISTS
PERIHELION 2134
24
06
COLD IN MAY
Isolation songs
19
06
UNITCODE:MACHINE
Paper empires

NEWSLETTER

Subscribe to our weekly newsletter.

NEWS

08
07
Darkwave Artist DISSONANCE Announces New Maxi-Single 'Precipice;' A Lament Of Personal Struggle
07
07
Darkwave Band STYKFAKTOR Reveals New Single, 'Distance' - An Emotional Struggle With Social Distancing
07
07
FRONT 242's Daniel B. celebrate his 66th birthday with the release of 6+6
04
07
Industrial Band RIOTLEGION Announces The Release Of Machine Liberation
03
07
I Wanted To Tell Her by Ministry turns 37 years this month!
15
06
Today it’s exactly 41 years ago since Joy Division released their debut studio album Unknown Pleasures (15 June 1979).

Concert reviews

31
12
EUFORIC EXISTENCE, ZYNIK 14, WULF7, DELERITAS, CAUSENATION
EBM is still alive (part 1) - Club 52, Eernegem
25
11
SUPER DRAGON PUNCH !! + AMBASSADOR 21 + SUICIDE COMMANDO
MAGASIN 4, NOV 8TH 2019, BRUSSELS (BELGIUM)
21
08
LES NEGRESSES VERTES
Live @ Moods Festival, Brugge - Belgium - 2.08.2019
07
08
DIARY OF DREAMS, STAR INDUSTRY, YOUR LIFE ON HOLD, A SLICE OF LIFE, LA SCALTRA
Summer event - za 3 augustus, Schoten
06
08
DE DELVERS, STAATSEINDE
Genste Feesten, Kinky Star , 28 juli 2019
14
07
MIDNIGHT OIL
MIDNIGHT OIL Live @ Rock Zottegem - Belgium - 05.07.2019

GET A COPY OF OUR MAGAZINE
SEND TO YOUR HOME

INTERVIEWS

06
07
J.ROBBINS
'When someone has a song and they’re struggling about - what’s the best way to present it...'
04
07
LAIBACH
When they banned Laibach, we said 'great, let's move further'!
27
06
BURTON C.BELL (FEAR FACTORY, ASCENSION OF THE WATCHERS )
'It all comes from my head – whatever I’m feeling, whatever I’m thinking of.'
27
06
RODNEY ORPHEUS / THE CASSANDRA COMPLEX
I Think I’m Still As Revolutionary And Opinionated As Ever...
25
06
THE COLOURS OF SILENCE
Isolation Is Good For Art. Embrace It And Use It

PHOTOS

13
03
SIGLO XX
Porta Nigra Aarschot
13
03
ROME
Porta Nigra Aarschot
13
03
THE ROSE OF AVALANCHE
Porta Nigra Aarschot
13
03
THE DANSE SOCIETY
Porta Nigra Aarschot
13
03
THE ARCH
Porta Nigra Aarschot
11
03
FRONT 242
Pulse Namur Isnes
11
03
SHAARGHOT
Pulse Namur Isnes

ADVERTISE
IN PEEK-A-BOO

VIDEO CLIPS

09
07
XUP
CUT YOU OPEN
09
07
FAR
Epicaricacy
08
07
RYUICHI SAKAMOTO & DAVID SYLVIAN
Life, Life
07
07
KDF
Innocence
06
07
SNOG
Spätzle Machine
06
07
THE HORRORIST
The Horrorist - One Night In New York City (Uncensored)(Chris Liebing Remix)
05
07
GOLDFRAPP
Winter Wonderland